„Vânătorii“ de autostrăzi, mai precis miniștrii Fenechiu de la Transporturi și Șova de la Infrastructură sunt încântați de varianta PPP, prin care statul pare să nu bage bani în drumuri. Cu alte cuvinte, investitorii privați vor investi în drumurile din România și apoi prin taxe, chirii și alte mijloace într-o perioadă mai scurtă sau lungă de timp își vor recupera banii.
Și cum oricum ne trebuie și binecuvântarea CE, reprezentanții europeni au venit la București pentru a exprima opiniile. Acestea nu au fost atât de pozitive, precum se credea, în primul rând datorită perioadei lungi de recuperarea a banilor de către firmele private, de peste 10 ani, în al doilea rând datorită faptului că Portugalia, țară membră a UE, a avut o experiență negativă cu acest tip de parteneriate.
Nici guvernanții noștri nu se grăbesc, actuala lege a PPP fiind criticată de către UE, iar guvernul anunțând încă din luna ianuarie modificarea ei în regim de urgență. Ceea ce nu s-a întâmplat.
În concluzie, deși nu avem o lege nouă, iar cea veche nu este bună, cei doi miniștri toacă precum o moară prin presă tot felul de proiecte, precum autostrăzile București-Brașov și Pitești-Craiova, reactoarele 3 si 4 de la centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă, centrala de la Tarnița, Podul Măcin și canalul Siret-Baragan.
Așteptăm și faptele.