Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a fost deschis circulației la începutul acestei săptămâni. Accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri, a fost de asemenea deschis traficului.
Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, în prezent fiind indeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor.
Podul rutier de la Agigea are o structură de tip hobanat, o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri și o lățime de 17,4 metri, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Proiectul a apărut ca o necesitate a conectării portului Constanța la Autostrada București-Constanța, prin varianta ocolitoare a Municipiului Constanța și crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la șoseaua naționala existentă, dar și pentru a asigura o legătură directă între zonele de nord și de sud ale portului Constanța, fără tranzitarea orașului.
Valoare totală a lucrărilor demarate în 2010 s-a ridicat la suma de 191.797.112 lei, proiectul fiind finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale structurale (85%) și de la bugetul de stat (15%).
Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor la noul pod de la Agigea a fost toamna anului trecut, însă acesta a fost prelungit ulterior până în luna februarie 2015, din cauza unor probleme apărute în timpul lucrărilor.