Utilaje pentru construcţii

Premii pentru camionul articulat A40f

Constructorul suedez Volvo Construction Equipment are un nou motiv de sărbătoare, după ce camionul articulat A40F a fost recompensat cu prestigiosul premiu pentru design de produs „iF“, ca o recunoaștere a calităților sale unice.

Noul Volvo A40F ia cu asalt industria constructoare de utilaje câştigând premiu după premiu. Pe parcursul anului 2012, acest model a fost distins cu un alt premiu extrem de important pentru calitatea designului: „red dot: best of the best’ product design award“, la acesta adăugându-se acum și „iF product design award“.

„Suntem extrem de mândri că am câştigat încă un premiu pentru calitatea designului industrial recunoscut la nivel global, pentru camionul articulat A40F“ a declarat Anders Larsson, Chief Technology Officer and a Senior Vice President of Volvo Construction Equipment. „Acest premiu constituie un tribut adus efortului şi muncii angajaţilor noştri extrem de dedicaţi, care au ajutat la crearea inovatoarei serii F de camioane articulate, prin depăşirea limitelor actuale ale tehnologiei şi ale designului. Modelul A40F stabileşte noi standarde pe piaţă, standarde create de Volvo în 1986 când a inventat primul camion articulat „Gravel Charlie“. Acest premiu este dovada clară că încă suntem liderul pieţei.“

Ceremonia de decernare a acestui premiu va avea loc pe 22 februarie, la München, Germania. Împreună cu celelalte produse câştigătoare, camionul articulat Volvo A40F va fi prezentat ca parte a expoziţiilor de design „iF“ din Hannovra şi Hamburg, dar şi în cadrul expoziţiei online „iF“.

A40ffS- nava amiral a seriei f de camioane articulate Volvo

A40FFS continuă tradiţia începută de Volvo în 1986 prin crearea primului amion articulat „Gravel Charlie“ şi aduce pe piaţă un utilaj conceput pentru a satisface nevoile de transport ale constructorilor, putând fi utilizat pentru o gamă largă de aplicaţii de la lucrări de carieră şi minerit, săparea de tuneluri, manipularea deşeurilor şi materialelor, lucrări grele de terasament şi altele.

Acest camion manevrează, se deplasează şi descarcă sarcina în cel mai sigur mod cu putinţă, având un consum mai redus comparativ cu seria E, considerate un lider în clasa sa din punctul de vedere al eficienţei consumului de combustibil.

Sistemul unic de direcţie articulate cu autocompensare furnizează o sta-bilitate excelentă, dar și forţă de manevrare, comenzile șoferului fiind astfel îndeplinite cu precizie şi în condiții excepționale de siguranţă. Acest sistem oferă o manevrabilitate excelentă a utilajului, chiar şi la o turaţie joasă a motorului, în cele mai dificile condiţii de lucru off-road, cum ar fi terenurile mlăştinoase.

O altă caracteristică interesantă a acestui camion de mare tonaj este data de posibilitatea de a bloca mecanismul diferențial din mers, chiar până la o valoare de 100%. Sistemul de activare/dezactivare funcționează chiar și în plină sarcină, asigurând astfel o deplasare mult mai bună în condiții de teren accidentat.

A40FFS este echipat cu sistemul de suspensii Full Suspension, acesta crescând considerabil stabilitatea maşinii şi confortul operatorului, furnizând şi o viteză medie de deplasare mai mare decât la un vehicul ce nu posedă un astfel de sistem. Pornind de la faptul că un ciclu normal de lucru se desfășoară în cinci paşi, și anume manevrarea utilajului pentru încărcare, deplasarea cu încărcătură, manevrarea pentru descărcare, descărcarea sarcinii şi deplasarea fără încărcătură, Volvo a reușit să crească viteza de deplasare a utilajului fără încărcătură grație acestui sistem Full Suspension. În paralel, acesta oferă posibilitatea de a obține o productivitate maximă, confortul operatorului fiind la rândul lui mult mai bun, datorită reducerii vibraţiilor, șocurilor şi trepidaţiilor.

Sistemul automat de comandă a tracţiunii ATC detectează şi activează combinaţia de tracţiune corectă în funcție de mediul de lucru, parametrii precum: suprafața de deplasare, panta sau gradul de încărcare, fiind analizați automat, obținându-se astfel în final o uzură redusă a anvelopelor şi un consum scăzut de combustibil.

Cabina Volvo Care cu sistemele de protecție ROPS/FOPS şi consola de lucru a operatorului situată în poziţie centrală furnizează o vizibilitate excelentă nu numai înainte, dar și împrejurul utilajului, atât pe timp de zi cât şi pe timp de noapte, oferind mai mult spaţiu, confort şi siguranţă.

Noul panou de instrumente, Contronics oferă acum un control ușor al funcțiilor de bază ale utilajului, operatorul având posibilitatea de a alege cel mai bun mod de operare. Interiorul spaţios, compartimentele de depozitare generoase, pedalele, comenzile şi comutatoarele amplasate convenabil sunt special proiectate pentru a reduce oboseala operatorului ce se poate cumula de-a lungul unei zile de lucru în șantier. Sistemul ECC (control electronic al temperaturii), disponibil opţional, menţine temperature optimă în interiorul cabinei.

Platforma de service cu grilaj frontal anti-alunecare împreună cu capote rabatabilă la 90 de grade permit efectuarea mai uşoară şi mai rapidă a tuturor operaţiunilor de întreținere. Toate punctele de service şi de gresare sunt uşor accesibile fie de la nivelul solului, fie de pe platforma cu grilaj frontal.

Un alt avantaj, mai ales din punctual de vedere al operatorului: întreţinerea zilnică sau săptămânală pentru aceste utilaje nu este necesară. Astfel, intervalele mai mari dintre două intervenții planificate reduc timpii de nefuncţionare ai echipamentului şi cresc productivitatea.

Sistemul telematic al Volvo, Care Track este interconectat cu sistemul intern de diagnosticare a utilajului, scopul fiind acela de a putea fi monitorizată funcționarea acestuia chiar dintr-un birou, parametri precum modul de lucru, productivitatea, consumul de combustibil, etc fiind afișați în timp real.

Opţional, pentru modelul A40FFS Volvo oferă sistemul On Board Weighing (OBW), care prin intermediul Care Track monitorizează gradul de încărcare al utilajului, iar în cazul supraîncărcării dinamice, emite o alarmă de avertizare şi reduce automat viteza utilajului.

Acesta reprezintă încă un mod de a proteja componentele mecanice ale echipamentului, a reduce uzura pneurilor, dar şi consumul de combustibil. Pentru mai multe informaţii despre produsele şi serviciile oferite de Volvo Construction Equipment în România vizitaţi site-ul www.volvoce.ro.

Articole similare

1 din 519