Gigantii SoselelorInformaţii la ziNewsOnlineUtilitati publice

Renault Trucks

Renault Trucks a prezentat gama sa de camioane special pregătite pentru industria de gestionare a deșeurilor în cadrul IFAT 2016, cea mai mare expoziţie internaţională dedicată serviciilor municipale, de canalizare, reciclare a deșeurilor și epurarea apelor uzate. Producătorul francez a fost prezent cu vehicule din seriile sale de succes Renault Trucks C și D.

Nava amiral a prezentării Renault Trucks la IFAT 2016 a fost autocamionul Renault Trucks C 460 6×4, echipat cu o cabină ce permite lucrul atât pe timp de zi, cât și noaptea. Pregătită special pentru deplasarea pe distanţe lungi, aceasta îmbină confortul unei cabine convenţionale, fiind montată pe un șasiu cu o rezistenţă ridicată pentru deplasarea pe teren accidentat.

Astfel, cabina este dotată cu scaune ergonomice cu suspensii pneumatice, scaunul șoferului fiind prevăzut cu sistem de încălzire și ventilare a scaunului, dar și alte funcţii importante pentru o activitate zilnică ce poate fi diferită de la o oră la alta, precum sistemul Bluetooth, cel de menţinere automată a temperaturii interioare și un sistem de navigaţie adaptat.

Renault Trucks C 460 6×4 a fost apreciat de către specialiștii invitaţi la prezentarea sa din cadrul IFAT, mai ales datorită rezistenţei, dar și posibilităţilor de a face reparaţii cu costuri reduse. Un camion ce poate lucra pe stradă 24 de ore din 24, vara, la lucrări municipale de transport pământ, curăţenie stradală sau intervenţii rutiere, și iarna pentru curăţarea drumului, are întotdeauna probleme legate de barele de protecţie, care de obicei sunt avariate la întâlnirea cu diferite obstacole. Un motiv pentru care bara frontală de protecţie formată din trei părţi, cu colţuri din oţel de înaltă rezistenţă sau grilaje de protecţie din policarbonat pentru faruri și blocurile optice au stârnit interesul celor prezenţi.

Puntea faţă cu suspensia formată din două foi parabolice împreună cu suspensia pneumatică în tandem de 21 t pentru axa spate oferă un excelent confort, combinat cu elasticitatea ridicată a șasiului. Camionul prezentat în cadrul IFAT a fost dotat cu o cutie de viteze Optidriver cu funcţie de off-road, ce permite utilizarea acestuia atât pe drumurile publice, cât și pe teren neamenajat, indiferent de condiţiile meteorologice.

Pentru a se putea deplasa fără nici o problemă, în orice configuraţie, pentru lucrări specifice ce necesită montarea unei bene pentru instalaţia de distribuire a materialelor antiderapante, plug frontal cu sau fără freză de zăpadă, sistem abroll de ridicare a containerelor sau camion de transport pământ, Renault Trucks C 460 6×4 a fost prevăzut cu un motor de 10,8 l și 460 CP cu sistem de distribuţie a amestecului carburant common rail, cuplat la un sistem OPTIBRAKE ce dezvoltă până la 400 CP putere de frânare pentru siguranţă suplimentară.

Vehiculul este echipat din fabrică cu un sistem abroll cu cârlig de ridicare tip MEILLER RK 20.65, cu telecomandă radio. Șasiul permite încărcarea unor containere cu lungimi de până la 6,50 m. Echiparea pentru IFAT a cuprins și o structură de împrăștiere Straliq cu rezervor de 10.000 de litri și plug de zăpadă tip Tarron MS 40.1. produs de către Aebi Schmidt.

Renault Trucks D 16 4×4 – un vehicul flexibil de 16 t

Seria D este probabil cea mai versatilă din întreaga gamă Renault Trucks. Începând cu cele mai ușoare mașini, cu mase între 3,5 și 7,5 t, și continuând cu gama 8 -10 t și în final cu cele mai grele de 18 – 26 t, aceste vehicule au fost concepute pentru distribuţie, putându-se deplasa pe distanţe scurte și medii.

Șasiul special construit pentru a suporta diferite tipuri de suprastructuri poate fi livrat și în varianta D-ACCESS, cu cabină joasă și ușă largă de acces, la nivelul trotuarului. Această variantă este construită special pentru mașinile destinate colectării și transportului reziduurilor menajere, pentru activităţi dedicate curăţeniei stradale sau pentru curăţarea canalelor colectoare, având motorizări de DTI 8 de 280 sau 320 CP și configuraţii de axe 4×2 – 6×2*4 – 6×2/4.

Renault Trucks D cu cabină de 2,1 m a fost prezentat, de asemenea, în cadrul IFAT ca un vehicul multifuncţional, care datorită tracţiunii sale integrale poate îndeplini numeroase tipuri de activităţi specifice pe timp de iarnă. Șasiu său cu un ampatament de 3,350 mm și cabina cu o lăţime de 2,1 oferă o stabilitate unică pentru această clasă. Motorul de 7,7 l, dezvoltă 280 CP și un cuplu maxim de 1.050 Nm, controlat de o cutie de viteze manuală robustă, cu șase trepte. Este remarcabilă garda la sol înaltă, precum și bara de protecţie din trei părţi, din oţel și faruri cu protecţie, elemente specifice în general camioanelor de construcţii de mare tonaj.

Modelul Renault Trucks D, cu cabină de zi, prezentat în cadrul IFAT, a fost special pregătit pentru activităţile municipale, atât șoferul, cât și însoţitorul lui putând urca sau coborî rapid din cabină, în deplină siguranţă, chiar dacă este vorba de un camion cu garda înălţată. Specific pentru activitatea sa, camionul are treptele iluminate, aer condiţionat, scaunul pentru șofer încălzit, sistem Bluetooth și audio cu ieșire USB. Pentru curăţarea interioară a mașinii constructorul a prevăzut o conexiune specială în interiorul cabinei pentru un pistol cu aer comprimat.

La IFAT suprastructura cu care a venit echipat camionul a inclus o basculantă Meiller cu înclinare pe trei părţi și un echipament de întreţinere a drumurilor Aebi Schmidt. Aceasta din urmă cuprinde o sărăriţă Stratos rezervor și un plug de zăpadă Beilhack PV 29-4 Schneepflug. Toate echipamentele au asigurat sistemul de iluminare corespunzător activităţilor pe timp de iarnă.

În zona exterioară, prezentarea a fost completată cu un vehicul Renault Master 165.45 de 4,5 tone, cu motor de 165 CP și platformă cu abroller pentru încărcarea containerelor de mare capacitate cu deșeuri menajere.

Similare

1 din 926