Producătorul francez de vehicule comerciale, Renault Trucks a reușit o performanță demnă de Cartea Recordurilor la începutul lunii iunie: schimbarea întregii game de camioane (transport de lungă și medie distanță, construcții și distribuție), cu o investiție de 2 miliarde EUR.
Prima prezentare R/EVOLUTION
Lansate sub sloganul R/EVOLUTION, noile camioane de la Renault Trucks reprezintă o evoluție, dar și o revoluție tehnologică fără precedent în domeniu. Acesta a fost prima afirmație a domnului Bruno Blin, președintele grupului Renault Trucks, făcută chiar la începutul showului de la Lyon: „ne schimbăm gama de produse, dar și modul de a ne aborda clienții“.
Bernard Modat a fost o altă prezență notabilă, acesta fiind unul din oamenii care cunosc cel mai bine principiile care au stat la baza realizării noii game de camioane, datorită îndelungii activități în cadrul grupului, în prezent ocupând funcția de responsabil cu producția noilor mașini Renault Trucks.
„Schimbăm conceptul, atitudinea, modul de lucru. Totul sub un singur cuvânt de ordine: Hotărârea… astăzi suntem hotărâți să oferim o revoluție clienților noștri, deoarece aducem ceva cu totul nou: o gamă nouă, dar și o nouă organizare. Dacă doriți să știți cum înnoim o gamă întreagă, pot să vă spun că am vorbit cu clienții noștri și am tras concluzii despre ce vor: rezistență, profitabilitate și șoferi mândri atunci când conduc camionul“.
Renault Trucks C și K- Geneza
Thiery Hours, vice-președintele grupului, a avut sarcina de a reînnoi gamele de camioane pentru construcții și de transport pe distanțe lungi. Acesta ne-a explicat cum se naște o gamă nouă de camioane: „am luat totul de la zero pentru a putea crea o gamă de camioane cu adevărat nouă. Criteriile după care ne-am ghidat au fost foarte clare: Fiabilitate, și am creat un șasiu puternic pentru orice aplicație; Eficiență, de exemplu am redus coeficientul aerodinamic al mașinii Cx cu 12%, ceea ce a dus la o scădere a consumului de combustibil; Confort, cabina are o înălțime suficientă pentru orice șofer, de 2.500 mm. Și încă o veste bună pentru cumpărător: valoarea de revânzare a acestor mașini, după 4-5 ani de utilizare intensă este foarte bună.“
Costurile totale de utilizare și întreținere sunt cu adevărat reduse la întreaga gamă de camioane Renault Trucks. Trebuie spus că tehnologiile de ultimă oră, tehnologiile confirmate ca eficiente prin utilizare au fost păstrate de la gama anterioară, una dintre acestea fiind sistemul Optifuel, acesta oferind utilizatorului o reducere de 5% a consumului, suplimentară față de reducerea de 5% obținută prin noua formă aerodinamică a cabinei, care a dus la scăderea rezistenței opuse de aer la înaintarea camionului la viteză de croazieră. Rețeaua de distribuție va fi refăcută de asemenea, pentru Europa Centrală și de Est preconizând-se o creștere cu 40% a gradului de acoperire, cuvântul de ordine fiind „concentrați pe client“.
Gama Renault Trucks C, dedicate transportului din domeniul construcțiilor în general , este remarcabilă prin combinația de rezistență specifică șasiului unui camion de șantier și caracteristicile de confort oferite șoferului ce amintesc de deplasările pe distanțe lungi.
Motoarele Euro 6 sunt mai puternice, dar și mai economice decât precedentele modele Euro 5. Revenind la puterea crescută a motorului, constructorul francez a avut ambiția de a oferi chiar și pe segmental mai restrâns al construcțiilor un vehicul multivalent, special pregătit pentru transporturi grele. Astfel, gama C oferă pentru varianta 8×4 o sarcină utilă ce poate ajunge și la 22,8 t, gama grea K aducând o masă maximă autorizată de până la 120 t.
Renault Trucks C este un vehicul de șantier pregătit și pentru șosea, acesta având câteva dotări unice pe piața camioanelor, precum sistemul hidraulic Optitrack de tracţiune hidrostatică pe puntea faţă. Acesta are la bază un concept împrumutat de la utilajele de mare putere din construcții, fiecare din roțile din față având un motor hidraulic propriu, pus în funcțiune numai în condiții de șantier.
Motorul hidraulic oferă o putere de tracţiune mărită atunci când este cazul, în condiții de funcționare de șantier. În plus, acest sistem permite ridicarea părții din față a camionului, permițând un unghi de atac nemaiîntâlnit la alte camioane de acest tip.
Sistemul Optitrack este oprit atunci când camionul se deplasează cu viteză superioară pe drumurile publice asfaltate, garda la sol coborând la un nivel normal și astfel consumul de combustibil fiind redus față de variantele clasice de camioane de șantier supraînălțate. Deoarece unul dintre impedimentele majore ale acestui sistem este acela că lichidul de lucru se încălzește puternic atunci când sistemul Optitrack este în funcțiune perioade lungi de timp, specialiștii de la Renault au montat un radiator suplimentar de mari dimensiuni chiar pe lateralul rezervorului de combustibil, schimbul de căldură cu mediul fiind astfel făcut foarte rapid.
Gama grea de construcții Renault Trucks K este absolut fascinantă prin design și poate fi apreciată de către utilizatori prin faptul că oferă orice tip de tracțiune convențională. Cu o gardă la sol impresionantă, camioanele din gama K oferă o grilă extrem de agresivă în care farurile și proiectoarele sunt bine protejate de elementele laterale din oțel ieșite în afară. Șoferul poate trece ușor din cabină, datorită unei mici platforme laterale spre spatele acesteia, pentru a vizualiza încărcătura din benă. Elementele suplimentare de acces, precum treapta suplimentară la intrarea de acces în cabină, platforma de vizualizare a benei sau treapta formată din grila față a radiatorului ce permite accesul pe partea exterioară spre parbriz sunt încastrate în structura camionului, dând dovadă de robusteţe și siguranță, elemente absolut necesare atunci când accesul se face pe timp de iarnă sau ploaie puternică.
Mai mult, datorită calităţilor tehnice ale noii game Renault Trucks Construcţii, clienţii vor putea beneficia de o mai mare eficienţă a costurilor deoarece noile motoare Euro 6 livrează un nivel de neegalat până acum de performanţă şi un consum de combustibil mai mic decât al predecesorilor în varianta Euro 5. În plus, gama C oferă o sarcină utilă remarcabilă, care poate ajunge până la 22,8 t pentru un 8×4. Gama K oferă o masă brută a vehiculului (GVW) de până la 50 t şi o masă maximă autorizată (GCW) de până la 120 de tone. Totodată, aceste vehicule prezintă mai multe opţiuni de dispozitive pentru simplificarea operaţiunilor de montare a caroseriei, permiţând o eficientizare de până la 20% a duratei de montaj, făcând ca timpul de livrare al vehiculului să fie mai scurt.
Cu Optifuel Programme, Renault Trucks oferă instructorilor clienţilor săi din sectorul de construcţii sau managerilor de parc auto un modul complet de instruire pentru implementarea planurilor de îmbunătăţire personalizate cu verificări pe termen lung. Acestea sunt furnizate de Optifuel Infomax şi Optifuel Training, un program de instruire intern cu privire la condusul economic. În plus, Optifuel Training oferă un modul specific pentru condusul pe şantierele de construcţie. Acest program îi face pe client independenţi şi poate duce la reducerea consumului de carburant cu până la 15%