Ca în fiecare an din ultimii 27, cei mai mari actori de pe scena industriei protecţiei mediului şi-au dat întâlnire în Lyon- Franţa, la expoziţia Pollutec, care s-a desfăşurat în perioada 29 noiembrie – 2 decembrie. Evident, de la o manifestare de asemenea prestigiu nu putea lipsi Renault Trucks, care şi-a făcut un renume din grija sa constantă pentru protecţia mediului înconjurător.
Conducerea Renault Trucks consideră că motorina va fi combustibilul de bază mulţi ani de acum încolo, atunci când vine vorba despre transporturile rutiere pe distanţe lungi. Drept urmare, inginerii săi caută neîncetat soluţii pentru reducerea consumului şi a emisiilor poluante. Iar munca lor de cercetare de zeci de ani de zile, care are la bază zeci de concepte, propuneri tehnice și inovaţii, sute de mii de kilometri parcurși în teste, s-a materializat într-un motor nou-nouţ, extrem de prietenos cu mediul.
În Lyon, a putut fi văzut în premieră noul propulsor Renault Trucks de 11 litri, Euro 6 (clasa C). Tehnologia modernă folosită în fabricarea acestui motor a făcut ca emisiile de oxizi de azot să fie reduse de cinci ori, în comparaţie cu standardul precedent. În plus, emisiile de particule au scăzut şi ele de şase ori, datorită filtrului special, care reuşeşte să reţină în interiorul său 99,9% dintre ele, chiar şi pe cele mai fine. Camionul D Wide pe care a fost montat noul motor de bază al camioanelor Renault este unul extrem de manevrabil, graţie unei axe spate viratorie, fiind ideal pentru zonele urbane. Iar în lupta lor cu poluarea, inginerii companiei franceze au dezvoltat şi un motor care funcţionează pe bază de CNG, ca o resursă alternativă de energie pentru zonele aglomerate. Nu a fost nevoie de modificări la şasiu sau la cabină pentru această variantă de motorizare, întrucât galeria sa de evacuare este orizontală.
Tot la Pollutec şi tot în premieră, Renault Trucks a prezentat şi macheta în mărime naturală a lui Urban Lab 2, un laborator mobil destinat distribuţiei. Acesta este rodul unui proiect de colaborare la care au participat şase parteneri Renault Trucks, proiect numit EDIT (Efficient Distribution Truck). Acest camion este înţesat de tehnologie de ultimă generaţie, sisteme de propulsie hibride, este dotat cu anvelope performante, dar şi cu sisteme inteligente, care „vorbesc” cu elemente din infrastructura rutieră, astfel încât consumul camionului de distribuţie să fie cât mai mic.
Renault Trucks întruchipează rezultatul a 100 de ani de experienţă în domeniul camioanelor, oferindu-le transportatorilor soluţiile de care au nevoie pentru derularea şi creşterea afacerilor lor. În acest moment, Renault Trucks oferă o gamă largă de vehicule comerciale, de la 2,8 la 120 de tone, cu aplicaţii de tot felul: distribuţie locală, regională, transporturi pe distanţe mari, camioane de construcţii, speciale sau chiar militare. Renault Trucks este prezentă în peste 100 de ţări, iar specialiştii săi se străduiesc să ţină o relaţie apropiată cu clienţii prin intermediul reţelei de service, compusă din peste 1.600 de unităţi specializate. Design-ul, precum şi producţia majorităţii componentelor camioanelor Renault Trucks sunt realizate în Franţa.
Renault Trucks, un vis de succes
2016 a fost un an special pentru Renault Trucks. A fost anul în care compania şi-a dedicat o bună parte din timp omagierii lui Marius Berliet şi a oamenilor din jurul său care, prin munca lor, au contribuit la creşterea şi răspândirea renumelui camionului francez. „Leagănul” Renault Trucks, uzinele din Venissieux şi Saint-Priest, la marginea oraşului Lyon, continuă şi astăzi să creioneze şi să construiască soluţiile de transport ale viitorului.
În 1915, Marius Berliet a decis să cumpere loturi mari de teren la est de oraşul Lyon şi să construiască o fabrică în Vennissieux. După ce a dezvoltat amplasamentul din Lyon, el avea nevoie de şi mai mult loc pentru a-şi duce la îndeplinire proiectele ambiţioase şi să îşi aducă contribuţia la eforturile ţării, implicată în război, care avea mare nevoie de armament şi de camioane. El a fost nevoit să proiecteze, să construiască şi să îşi echipeze uzina într-un timp record. La scurt timp după această reuşită, în pragul celui de-al Doilea Război Mondial, acesta a extins fabrica la 387 de hectare. Dar Marius Berliet avea planuri şi mai măreţe, dincolo de ridicarea unei fabrici: „Singura motivaţie din spatele muncii mele este realizarea visului de o viaţă: crearea unui oraş industrial înfloritor”. Viziunea sa s-a concretizat în 1917 în „oraşul Berliet”, care a fost ridicat pentru a satisface nevoile operaţionale ale fabricii. Acest oraş, complet independent, avea case, o şcoală, o creşă şi chiar şi o fermă. În zilele noastre, el este centrul nervos al Renault Trucks, dar şi un element important în cadrul Volvo Group, din care producătorul francez face parte încă din 2001. 4.000 de oameni muncesc pe cele 180 de hectare, răspândite pe raza a două primării, Venissieux şi Saint-Priest. Acest centru găzduieşte linia de asamblare a motoarelor, o linie de producţie a axelor, un centru de turnare şi modelare, dar şi centrul logistic pentru piesele de schimb. Acest sediu Renault Trucks, de unde sunt coordonate toate activităţile, mai găzduieşte şi un centru de cercetare care are 1.300 de angajaţi. Principala sa activitate o reprezintă dezvoltarea camioanelor medii şi a motoarelor lor, precum şi găsirea soluţiilor ideale pentru transportul urban. În plus, graţie studioului de design care are angajaţi din toate colţurile lumii, a putut fi lansată în 2013 noua gamă de camioane Renault Trucks. „Nava amiral” a acestei game Renault Trucks, modelul T, a câştigat în 2015 titlul de „Camionul Internaţional al Anului”.