Piața construcțiilor este una dintre cele mai dure, și nu numai atunci când este vorba de condițiile de lucru dintr-un șantier, dar și din punct de vedere concurențial. Franța cunoaște o dinamică deosebită a construcțiilor, având o rețea dezvoltată de autostrăzi și o infrastructură de transport intermodal bine pusă la punct. Aici fiecare cent contează atunci când este calculată eficiența unui camion, iar pretențiile coordonatorilor firmelor sunt extrem de ridicate.
Cele mai dure condiții de lucru impun un șasiu rezistent, punți robuste, dar pe de altă parte constructorii dorind șoferi eficienți, consumuri minime de combustibil și intervale de lucru între două revizii tehnice cât mai lungi. În aceste condiții, putem spune că pentru a ajunge un producător de autocamioane agreat de piața franceză, trebuie cu adevărat să faci față unor cerințe de multe ori contradictorii, dar și restrictive. Renault Trucks are o bogată experiență din acest punct de vedere, colaborând cu firmele de construcții de mulți ani și lucrând chiar împreună cu acestea pentru a realiza cele mai bune mașini posibile.
O tradiție de peste 50 de ani
În luna aprilie Thierry Pigeon, directorul general al firmei de construcții Groupe Pigeon a primit, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la sediul uzinei Renault Trucks din localitatea franceză Bourg-en-Bresse, cheile camionului cu numărul 800.000 produs în această fabrică care are o istorie ce începe în anul 1964. Acesta este un Renalut Trucks C430 cu configurație 8×4 pregătit pentru o suprastructură de malaxor de beton.
Este interesant modul în care proprietarul camionului cu numărul 800.000 a descris colaborarea cu producătorul francez de camioane: „Groupe Pigeon deţine mai multe camioane Renault Trucks, acest lucru fiind posibil datorită fiabilității acestor mașini, o fiabiliate pe care ne putem baza oricând în activitatea noastră. Apreciem calitatea execuției acestor vehicule, rezistența lor, și în plus suntem foarte mulţumiţi de consumul redus de carburant, dar şi de inovaţiile tehnice ale noii game Renault Trucks. Aceste camioane le oferă şoferilor noştri cel mai bun mediu de lucru, fiind uşor de utilizat şi extrem de confortabile.”
„Fabrica din Bourg este una excepţională. Capacitatea noastră de a furniza exact ceea ce are nevoie piaţa vine tocmai din relaţiile noastre strânse cu clienţii” – Bruno Blin, preşedintele Renault Trucks.
Uzina din Bourg-en-Bresse are 1.400 de angajaţi şi produce 120 de camioane pe zi, destinate transportului internaţional, construcţiilor şi construcţiilor grele (modelele T, C şi K). Renault Trucks deține alte trei uzine în Franţa, la Blainville-sur-Orne, Lyon şi Limoges. De altfel, cu puţin timp înainte, în Lyon, un alt client important al Renault Trucks, compania BML (Béton des Monts du Lyonnais), a primit cheile unui camion cu o configurație excepțională, un Renault Trucks C8x4 Tridem.
BML este o companie specializată în furnizarea cimentului în zona Auvergne-Rhône-Alpes. Camionul C8x4 Tridem va fi folosit în domeniul construcţiilor din zonele urbane, în special în realizarea unei parcări din Lyon. El are un ampatament de 3.200 de milimetri şi o rază de bracare 900 de milimetri graţie celor patru roţi directoare, fiind din acest punct de vedere cu zece procente mai bun faţă de un 8×4 clasic. „Principala noastră problemă era manevrabilitatea, aşa că ne-am dorit un vehicul care să fie eficient în zonele urbane, dar și cu o capacitate mare de transport. Şantierele, în general, sunt greu accesibile pentru camioanele standard în condiții de lucru urbane”, a explicat Philippe Ville.
Pentru Renault Trucks este foarte important ca vehiculele comercializate să fie potrivite pentru activitatea pe care o desfăşoară, iar camionul 8×4 Tridem oferă soluţia perfectă pentru companiile din sectorul construcţiilor, în principal datorită capacităţii sale mărite de transport, de nouă metri cubi. „Sistemul de suspensie pe aer le oferă şoferilor noştri un confort fantastic şi le permite să ridice sau să coboare cu uşurinţă vehiculul”, a explicat Philippe Ville, directorul BML. În plus, atunci când camionul este gol, axa din spate se ridică, ceea ce ajută la reducerea consumului de carburant şi a uzurii anvelopelor. Când este încărcat, utilizarea ei contribuie la stabilitatea camionului şi la creşterea aderenţei. BML are o flotă de 200 de camioane, în mare parte Renault Trucks. „Suntem loiali acestei mărci de mulţi ani şi apreciem calitatea vehiculelor şi a condiţiilor oferite de cabinele lor. Un alt rol important în alegerea pe care am făcut-o a fost reţeaua vastă şi serviciile post-vânzare pe care le oferă Renault Trucks. Credem că este o alegere logică”, a mai declarat Philippe Ville.
Reţeaua Renault Trucks acoperă toată Europa, având 1.150 de puncte de lucru, nouă dintre ele aflându-se în România. În ţara noastră, Renault Trucks este reprezentată în Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea, Timişoara, Braşov, Bacău, Buzău, Constanţa şi Piteşti.