Societatea PT LV Logistics a stabilit un nou record intern pentru industria indoneziană de transport agabaritic de mare capacitate odată cu livrarea de componente RFCC pentru rafinăria Balikpapan din Kalimantan de Est. Actorii principali ai acestuitransport spectaculos au tost trei combinații de transportoare autopropulsate Goldhofer PST/SL.
Planul general de dezvoltare a rafinăriei guvernului indonezian are un buget de aproximativ 17 miliarde USD. Banii vor fi cheltuiți pentru modernizarea și upgradarea tehnică a celor mai mari cinci rafinării de petrol din țară, în conformitate cu cele mai recente standarde de mediu. Una dintre ele este rafinăria Balikpapan din Kalimantan de Est, pe Borneo.
Un element principal în modernizarea rafinăriei de acolo a implicat furnizarea de componente și echipamente pentru instalațiile de cracare catalitică a fluidelor reziduale (RFCC), care utilizează aceată tehnologie pentru a procesa țițeiul la cele mai înalte standarde de mediu existente în industria petrolului, fiind utilizată pentru producerea de benzină și motorină de înaltă calitate.
Pentru a putea obține aceste procese de rafinare de înaltă calitate în Balikpapan, compania petrolieră indoneziană de stat PT Pertamina a comandat componentele necesare unei fabrici specializate ce aparține de compania coreeană Hyundai Heavy Industries. Acestea au fost încărcate pe nava coreeană Hanjin Leader și transportate în portul Balikpapan. De acolo, utilajele petrochimice au fost preluate de firma PT LV Logistics din Indonezia și transportate pe uscat până la rafinărie pe o distanță de trei kilometri.
Cea mai grea încărcătură transportată vreodată în Indonezia
Cerințele tehnice de transport pe care proiectul le-a ridicat transportatorului indonezian au fost considerabile. Contractul prevedeae deplasarea unor componente ale instalației cu un volum total de peste 24.500 m³. Acestea au inclus un decuplator/decapator cu o greutate de 1.031 de tone și care măsoară 37,8 x 12,3 x 13,8 m și două regeneratoare cu o greutate de 1.357 de tone și respectiv 1.003 de tone și care măsoară 28,9 x 17 x 16,1 m, respectiv, 33,6 x 114,2 m x 15,2 m.
Numai transportul primului regenerator a stabilit un nou record, fiind considerat cea mai grea și mai voluminoasă încărcătură transportată în Indonezia până în prezent. În plus, acest utilaj gigantic – cu o greutate totală de 1.597 de tone, o lungime totală de 34 m și o lățime de peste 11 m a trebuit să fie rotit pe trailer în diferite direcții pentru a putea trece de mai multe curbe de 90 de grade, până a ajuns în curtea rafinăriei.
Trei module autopropulsate Goldhofer PST/SL în acțiune
Cerințele excepționale necesită echipamente excepționale. Confruntată cu încărcături de asemenea dimensiuni și greutăți, PT LV Logistics din Indonezia a apelat la soluțiile de transport oferite de Goldhofer AG. Pentru a face față unor astfel de sarcini extreme, s-a luat decizia de a folosi trei module autopropulsate Goldhofer PST/SL combinate cu module THP/SL cu câte 20 de linii de axe fiecare.
Transportoarele autopropulsate PST/SL cu direcție mecanică sunt proiectate special pentru astfel de lucrări grele, având sarcini pe osie de până la 45 de tone și o forță de tracțiune de până la 160 kN pentru fiecare ax. Cu o cursă maximă la nivelul suspensiilor de 600 mm, aceste platforme pentru transporturi grele au fost poziționate exact sub sarcină și apoi ridicate hidraulic pentru a o prelua. Acest mod de abordare a încărcării pe platforme a adus o economie majoră în termeni de timp și bani, în primul rând pentru că încărcăturile au fost ridicate fără utilizarea unei macarale. În plus, modulele Goldhofer PST/SL pot fi combinate cu alte module grele remorcate și autopropulsate din portofoliul Goldhofer. Acest lucru asigură proprietarul că pentru următorii ani de lucru se vor obține economii financiare deosebite, existând opțiunea de a adăuga flotei, pe termen scurt, prin închiriere, trailerele necesare fiecărui tip de transport.
Datorită utilizării echipamentelor Goldhofer, întregul proiect – inclusiv transportul regeneratoarelor cu o greutate de până la 1.357 t fiecare – a fost finalizat în doar cinci zile!