Gigantii SoselelorInformaţii la ziNewsOnline

Scania: business to the next level

OFF-ROAD reprezintă pentru Scania mai mult decât o caracteristică a seriei de autocamioane special proiectate pentru a rezista celor mai dure condiţii de lucru. Reprezintă de fapt esenţa camioanelor produse în ultimii ani, pornind de la proiectare, construcţie, telematică, exploatare…, toate concentrate în jurul unui singur element cheie: capacitatea de a răspunde oricăror solicitări.

Noile camioane off-road Scania sunt cele mai robuste camioane construite vreodată de producătorul suedez. Bara de protecţie frontală, realizată dintr-o singură bucată de oţel de înaltă rezistentă oferă siguranţă, iar șasiul din oţel ranforsat asigură o exploatare îndelungată fără reparaţii.

Dur, dar manevrabil, șoferului îi revine sarcina de a utiliza la maxim toate calităţile mașinii pentru a obţine un cost de exploatare redus și un randament cât mai mare. Suspensiile pneumatice oferă o distanţă constantă a suprastructurii faţă de sol, indiferent de încărcare, un element esenţial la deplasarea pe teren neamenajat, dar și o rulare fără șocuri, oferind un confort deosebit șoferului, unic în această clasă. De altfel, acesta dispune de toate facilităţile oferite de un camion de cursă lungă, sistemul Scania Opticruise fiind disponibil cu un nou modul de lucru Off-road.

Cutia de viteze automată, mai eficientă ca niciodată

Pentru gama de camioane off-road de la Scania, clienţii pot alege din gama de motoare în linie cu 5 sau 6 cilindri cu SCR sau EGR, puterea motoarelor disponibile pornind de la 250 CP (cuplu maxim disponibil de 1.250 Nm) și până la 490 CP (cuplu maxim 2.550 Nm).

Deoarece fiabilitatea și puterea motoarelor Scania este bine cunoscută, gestionarea modului de lucru al acestora rămâne un element important, în condiţiile în care cutia de viteze cu comandă automată are acum un sistem Scania Opticruise cu posibilitate de a selecta modul de deplasare Off-road, extrem de eficient. Disponibilă în varianta full-automată sau cu control de la pedală, acesta oferă 8 trepte de viteză ce asigură în orice condiţii de lucru un consum minim de combustibil, dar și un răspuns extrem de rapid la schimbarea parametrilor modului de deplasare. Orice opţiune este disponibilă pentru utilizatorii camioanelor Scania, aceștia putând alege între diferite tipuri de cutii de viteze cu comandă manuală, de la cea cu opt trepte, până la cea mai complexă, cu 12+2 viteze și trepte intermediare.

Sistemul de frânare Scania Retarder reprezintă un must have pentru camioanele care lucrează pe suprafeţe alunecoase, frânarea camionului fiind realizată fără șocuri prin utilizarea acestuia. Cuplat cu o cutie de viteze automată și prin utilizarea adecvată a treptelor retarderului, șoferul este atent numai la drum și la eventualele obstacole ce pot fi întâlnite pe un șantier, treapta de viteze optimă și stabilitatea fiind funcţii preluate de sistemul automat. Din acest motiv, Scania a creat un sistem retarder dedicat pentru gama de camioane pentru construcţii, R4100, cu un cuplu maxim de 4.100 Nm și o putere nominală de 500 kW.

De asemenea, sistemul PTO de transmitere a puterii de la motor spre diferite echipamente montate pe suprastructură, precum pompe de beton sau bene rotative, poate fi montat pentru orice tip de cutie de viteze. Acesta poate transmite mișcarea de rotaţie direct de la motor sau controlat de cutia de viteze.

Șasiul potrivit pentru fiecare activitate

O caracteristică a camioanelor Scania este reprezentată de gama mare de șasiuri disponibile, în funcţie de aplicaţii. Modularizarea acestora a permis practic obţinerea unui număr putem spune nelimitat de variante constructive. Astfel, structura de oţel a șasiului poate fi normală, semi-înaltă sau înaltă, această ultimă variantă oferind o gardă la sol înaltă, pentru drumuri cu denivelări mari sau bolovani, protejând eficient toate componentele din partea inferioară a mașinii, de la baia de ulei a motorului la mecanismele diferenţiale ale punţilor și chiar axele. Ampatamentul poate varia, în funcţie de configuraţie, între 2.900 și 6.500 mm.

Scania oferă utilizatorului autocamioane cu 2,3,4, și 5 punţi, acesta putând selecta pentru fiecare configuraţie dintre diferite modele de punţi faţă, spate, fixe și directoare. Astfel, fiecare autocamion poate fi configurat exact pentru aplicaţiile dorite, oferind astfel maxim de randament cu costuri minimale.

Configuraţiile standard 4×2, 6×2 și 8×2 cu mecanism diferenţial sunt disponibile pentru aplicaţii mai ușoare. De asemenea, varianta 10×4 este perfectă pentru aplicaţiile ce necesită o putere de tragere mai mare, iar pentru cele mai grele terenuri este disponibilă tracţiunea integrală, cu punţi cu reductor final montat în butucul roţii.

Pentru a crește fiabilitatea axelor nemotoare, acestea sunt echipate cu rulmenţi casetaţi, complet etanși cu autoungere.

Articole similare

1 din 934