Șeful CNADNR , Narcis Neaga a început să dezvăluie câte ceva din planurile de viitor ale guvernului în ceea ce privește autostrăzile.
Se pare că în continuare se ocolesc pe cât se poate fondurile europene, concesionarea fiind noua variantă pe care se merge, după falimentul ideii de parteneriat public-privat care a fost vânturat timp de aproape un an de către ministrul Șova, cu rezultatele cunoscute.
Prioritatea este construcția autostrăzii Transilvania și a celei situate pe Coridorul IV pan-european Constanța-Nădlac.
Tronsonul Sebeș-Borș va fi construit în regim de concesionare, la fel ca și Nadaselu si Suplacu de Barcau. Problema este că încă nu a apărut nimeni interesat…
În aceste condiții, autostrada traseul Satu Mare – Dej – Bistrita – Suceava rămâne numai pe hârtie, orizontul construcției ei fiind cuprins între anii 2025 și 2030, punând astfel la îndoială temeinicia strategiei de dezvoltare durabilă a Guvernului actual.
Câteva „apendice“ precum ramura spre Pitești a Coridorului IV sau autostrada (care nu mai este numită drum rapid) dintre Pitești și Craiova sunt în continuare considerate ca fiind importante pentru a fi terminate în viitorul apropiat.
Ce este sigur? Foarte puțin: o sumă de bani încă neclară ca și valoare pentru continuarea lucrărilor între Suplacu de Barcău și Borș, dar și faptul că s-au depus ofertele pentru tronsonul Sebes-Turda.