OnlineUtilaje de cariera si mineritUtilaje pentru construcţiiUtilaje terasiere

SMOPYC 2014, partenerul companiilor din construcții

Expoziția internațională SMOPYC de la Zaragoza se află de aproape 40 de ani pe harta celor mai importante evenimente dedicate sectorului construcțiilor din Europa. Cea de-a 16-a ediție a expoziției de utilaje și echipamente pentru lucrări publice, construcții și minerit va avea loc anul viitor între 1 și 5 aprilie la Centrul Expozițional Zaragoza.

José Antonio Vicente, directorul Centrului Expozițional Zaragoza, este un nume binecunoscut în domeniu atât în calitate de organizator al SMOPYC, cât și ca președinte al Asociației Organizatorilor de Expoziții din Spania (AFE), deținând și o vastă experiență în domeniul echipamentelor pentru lucrări publice. Domnia sa a prezentat în cadrul unui interviu o perspectivă asupra sectorului constucțiilor în Europa, dar și așteptările privind ediția din 2014 a SMOPYC.

Utilaje&Construcții: Cu mai puțin de șase luni înainte de următoarea ediție a SMOPYC, luând în calcul evoluția sectorului de construcții, credeți că succesul de care s-a bucurat evenimentul la ediția trecută se va repeta?

José Antonio Vicente: Cred că trebuie să fim deopotrivă optimiști, realiști și proactivi. Se discută despre o redresare economică în multe sectoare, dar se pare că industria de construcții nu se află printre acestea. De fapt, cele mai recente studii ale Euroconstruct pentru domeniul construcțiilor în Spania nu arată nici un semn de revenire până în 2015. Însă, este adevărat și că până atunci declinul va fi gradual și nu la fel de puternic ca până acum, deși cifrele arată că suntem pe minus.

În toți acești ani de criză, multe firme s-au reorganizat și repoziționat și și-au îndreptat atenția către piețele externe. SMOPYC este un instrument de marketing excelent și le oferă companiilor din construcții ocazia de a se reafirma pe piață. În 2011, în momentul cel mai dificil al crizei, la acest eveniment au luat parte 1.253 de expozanți și 89.000 de vizitatori, iar în 2014 ne așteptăm cel puțin să egalăm acest record.

U&C: Mai putem vorbi de o posibilă scădere a pieței de utilaje pentru construcții sau s-a ajuns în punctul în care cifrele nu mai pot scădea?

J.A.V: Unii experți consideră că piața a atins deja cel mai jos punct posibil și că vânzările de utilaje noi nu pot să scadă mai mult de atât, deci este posibil ca spre finalul acestui an să vedem o schimbare în trend. O altă opinie, foarte populară este aceea că perioada de criză va crește productivitatea și vom vedea un grad mai ridicat de specializare a utilajelor, alături de reducerea consumului de combustibil, un obiectiv perpetuu al producătorilor de utilaje. SMOPYC va continua să le ofere profesioniștilor din domeniu sprijinul de care au nevoie pentru a-și redresa afacerile.

U&C: Care sunt strategiile și elementele de care companiile din domeniul construcțiilor ar trebui să țină seama în această perioadă dificilă?

J.A.V: Strategiile ar trebui elaborate plecând de la trei instrumente esențiale: internaționalizare, inovație și diversificare. Internaționalizarea nu mai este o opțiune, ci o obligație pentru companii în lupta pentru supraviețuire și dezvoltare. Este necesar pentru companii să dispună de structuri versatile pentru a se putea adapta diferitelor piețe și pentru a putea trece peste obstacole, cum ar fi legislația țărilor în care își desfășoară activitatea. Din acest motiv și inovația este la fel de importantă, referindune nu doar la produsele și serviciile oferite, ci și la organizație în sine.

Compania trebuie să fie deschisă noilor procese și parteneriatelor cu alte firme din domeniu. În ceea ce privește diversificarea, companiile din construcții ar trebui să analizeze alte segmente de piață unde ar putea utiliza echipamentele, care sunt în mod tradițional utilizate în construcții, cum ar fi manipularea materialelor, reciclarea, managementul deșeurilor menajere, industria agricolă sau forestieră.

U&C: Cum sprijină SMOPYC companiile în elaborarea acestor strategii?

J.A.V: Internaționalizarea, am putea spune, este nucleul SMOPYC. În această încercare a companiilor de a deschide uși către noi piețe și de a deveni jucători internaționali pe piața construcțiilor, SMOPYC este un real partener, stabilind sinergii, facilitând contacte și dezvoltând serviciile pentru atragerea vizitatorilor internaționali. Promovarea evenimentului din 2014 a început în aceeași zi în care s-a încheiat ediția din 2011. De asemenea, odată cu expoziția, o serie de întâlniri de afaceri și misiuni comerciale internaționale sunt stabilite, punând astfel în contact direct furnizorii și cumpărătorii.

Articole similare

1 din 924