Înfiinţată în anul 2009, Mecomag, un nume apreciat pe piaţa de utilaje de la noi, a atras atenţia multor vizitatori la ediţia din acest an a târgului Indagra, prin paleta largă de echipamente pentru care este importator, de la mașini și utilaje forestiere și silvice, la cele pentru ferme și gospodării, municipalităţi, spaţii verzi, și până la cele pentru construcţii.
Atracţia cea mai mare în cadrul standului Mecomag a reprezentat-o însă brandul de tractoare agricole Solis, pentru care compania cu sediul în Brașov a devenit de curând importator exclusiv în ţara noastră. Detalii despre noutăţile prezentate la Indagra, dar și despre programul Rabla pe care Mecomag intenţionează să îl implementeze, ne-au fost oferite la cald, în timpul expoziţiei, de Cătălin Sotropa, managerul firmei.
Utilaje & Construcţii: Câte participări număraţi la Indagra?
Cătălin Sotropa: De la înfiinţarea companiei, am participat la Indagra în fiecare an, suntem deja la a șaptea participare, însă este pentru prima dată când expunem utilajele din brandul Solis, pentru care deţinem prin contract dreptul exclusiv de import, reprezentare și vânzare pe piaţa din România.
Utilaje & Construcţii: Cu ce mărci de utilaje aţi venit la ediţia din acest an?
Cătălin Sotropa: Pe lângă brandul Solis, am venit la Indagra și cu brandul Agrimaster, cu care colaborăm din 2009, care este o marcă din gama profesională a tocătoarelor forestiere și de pășuni, și în același timp și cu utilaje Breviglieri, marcă care anul acesta a fost asimilată de către cei de la Agrimaster. Am mai adus, de asemenea, și cositorile SIP. De asemenea, deţinem în portofoliu și utilaje Thaler, o gamă de mini încărcătoare articulate pe care vrem să o promovăm începând cu anul viitor. Producătorul brandului Solis a luat fiinţă sub denumirea de Internaţional Tractors Limited, în India, în 1969, și a ajuns în momentul de faţă să producă în medie 150.000 de tractoare anual, ceea ce nu e nici mult, nici puţin, pentru că Solis nu pune preţ pe volum, ci pe calitate. În momentul înfiinţării, ITL se ocupa mai mult cu producţia de motoare Yanmar și Yzecchi, însă ulterior a intrat și pe piaţa de tractoare cu brandul Solis în Europa și Sonalika în Asia. În trei luni de zile de când suntem reprezentanţi am vândut 6 tractoare Solis și suntem convinși că acest brand va fi o locomotivă pentru business-ul nostru. Ne dorim să continuăm demersul cu această marcă în care avem mare încredere, prezentă în Europa de 5 ani de zile, pe pieţele din Anglia, Irlanda de Nord, Franţa, Germania, Polonia, și Cehia, unde există chiar și un depozit logistic care încearcă să satisfacă cerinţele din Europa din punct de vedere al pieselor de schimb.
Utilaje & Construcţii: Ce utilaje din portofoliul Mecomag atrag clienţii cel mai mult?
Cătălin Sotropa: Tractoarele care încep de la 20 CP, dotate cu motoare cu o mecanică robustă și care nu au parte de o electronică excesivă (ceea ce înseamnă că din punct de vedere al defecţiunilor, nu vor fi probleme de nici un fel) sunt cele mai cerute. Pentru acestea, clienţii beneficiază de o garanţie de trei ani sau 1.000 de ore de funcţionare.
Utilaje & Construcţii: Ce ne puteţi spune despre programul de tip buy-back/ Rabla pe care doriţi să îl implementaţi?
Cătălin Sotropa: Ideea de la care am pornit a fost necesitatea fermierilor mici, mijlocii (care lucrează cu tractoare de 26, 50 și de 90 CP) și mari (de la anul vom aduce tractorul de 110 CP) de a lucra cu utilaje noi. Marea majoritate a fermierilor mici și mijlocii au în momentul de faţă tractoare de tip U 650, foarte uzate, care pot avea și 20-30 de ani de funcţionare și care în mod sigur trebuie schimbate. În momentul de faţă, pe piaţa din România există aproximativ 150.000 de tractoare U 650, în timp ce vânzările de tractoare noi se situează undeva la 2.000 de bucăţi pe an. Prin programul Rabla încercăm să scoatem de pe piaţă aceste U650, promovând modelele Solis 50 și Solis 90. Evaluarea pe care o facem în cadrul acestui program pentru U650 pe roţi, cu cabină (și dacă mai și pornește, este ideal), este de 2.500 de euro, valoare de care fermierii se pot folosi pentru a putea achiziţiona un tractor nou.
Pe scurt, încercăm să scoatem utilaje vechi și să introducem ceva nou și fiabil, adică să reînnoim parcul de tractoare din România. Vom promova acest program și cu ajutorul partenerilor financiari pe care dorim să-i aducem de partea noastră în acest demers, pentru a le putea oferi fermierilor români, care nu sunt susţinuţi de nimeni, și condiţii de finanţare foarte bune.
Utilaje & Construcţii: Care sunt previziunile privind vânzările de anul viitor?
Cătălin Sotropa: În 2015 am realizat o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro și sperăm ca această experienţă să se repete într-o măsură și mai mare, în 2017. Pentru 2016 avem prognozată o cifră de afaceri de 2 milioane de euro pe care vom reuși să o atingem, iar pentru 2017 ne propunem o cifră de 2,5 milioane de euro, mai ales că am adus în portofoliu brandul Solis, care este foarte important pentru noi. Sperăm să nu mai avem parte de sincope ca cele de anul acesta, când APIA nu a reușit să dea banii fermierilor la timp, lucru care i-a speriat și i-a determinat să fie mai reticenţi.