InfrastructuraProductie, transport, si turnare asfalt si beton

Tehnologiile Wirtgen folosite cu succes în lucrările de pe Autostrada Interstate 81

„Folosirea metodei de reciclare la rece are potenţialul de a revoluţiona modul în care reabilităm drumurile învechite, atât în Virginia cât şi la nivel naţional,” a afirmat Guvernatorul Statului Virginia, Robert F. McDonnell, exprimându-şi încântarea privind rezultatele lucrărilor de reabilitare a Autostrăzii Interstate 81. Privind spre viitor, acesta a spus: „considerăm că vom continua folosirea acestor procese, unde este posibil, pentru a economisi bani şi materiale la reconstruirea drumurilor mai vechi din interiorul statului.”

Revista „Roads & Bridges” (Drumuri şi Poduri) şi Asociaţia de Reciclare şi Recuperare a Asfaltului (ARRA) împărtăşesc părerea Guvernatorului. Aceştia au acordat proiectului de constructive şi autorităţii responsabile – Departamentul de Transport al Statului Virginia (VDOT) – Premiul Reciclare 2012 la categoria „Asfaltare rece la locul de montaj”. Premiile recunosc proiectele de renume în reciclarea structurilor asfaltice rutiere din America de Nord. Câştigătorii sunt selecţionaţi în baza cantităţii de material de pavaj reciclat utilizat, economiilor realizate la costuri şi provocărilor proiectului.

Reciclarea la rece –tehnologie de vârf în reabilitarea structuri lor rutiere

Una din rutele principale nord-sud aflată în partea de est a Statelor Unite ale Americii traversează statul Virginia, având două benzi pe fiecare direcţie de deplasare – este vorba de Autostrada Interstate I-81. Volumele de trafic în continua creştere şi sarcinile traficului de mare tonaj au provocat acoperirea suprafeţei cu fisuri tip piele de crocodil, şanţuri cauzate de roţi şi zone peticite unde s-au efectuat reparaţii minore. În anii anteriori, VDOT a putut menţine în bună stare desfăşurarea traficului prin realizarea de lucrări de reparaţii de mare anvergură. În primavera anului 2011, însă, un tronson de drum în lungime de 6 km aflat în apropiere de oraşul Staunton, pe banda din dreapta pentru camioane, a necesitat reabilitare completă din cauza avarierii structurii acesteia şi capacităţii portante inadecvate.

Banda din stânga pentru autovehiculele cu pasageri, având încărcări mai reduse, a fost planificată pentru a fi reabilitată prin reciclare la rece, până la o adâncime de 12 cm. Acest proiect de constructive extrem de dificil a implicat folosirea a nu mai puţin de trei metode diferite de reciclare– reprezentând unicitatea proiectului de reabilitare a unei autostrăzi interstatale din SUA. Acesta a reprezentat un motiv cu atât mai bun pentru VDOT de a opta pentru utilajele de frezare la rece cu performanţe superioare, utilajele de reciclare la rece şi instalaţia mobilă de malaxare pentru reciclarea la rece ale Grupului Wirtgen precum şi pentru o întreagă flotă de cilindri Hamm.

Reabilitarea: pionierat, eficienţă, economie de resurse În timpul reabilitării benzii pentru camioane, dimensiunile compacte ale maşinilor furnizate de Grupul Wirtgen au redus la minimum perturbarea traficului: vehiculele erau ghidate să depăşească locaţia lucrării de reabilitare pe banda adiacentă, din stânga, păstrând astfel fluiditatea traficului. Frezele de mari dimensiuni W 210 şi W 2100 au îndepărtat întregul material asfaltic până la o adâncime de 25 cm dintr-o singură trecere. Sistemul de nivelare LEVEL PRO proiectat special de Wirtgen pentru a fi utilizat la maşinile de frezat la rece a făcut din această sarcină dificilă o lucrare uşoară, menţinând cu precizie adâncimile de frezare selectate. Camioanele au transportat fără întrerupere materialul granulat recuperat către instalaţia mobile de malaxare KMA 220 pentru reciclare.

Un utilaj de reciclare la rece Wirtgen WR 2400 cu o lăţime de lucru de 2,40 m era pregătit pentru a realiza operaţiunea de stabilizare a solului, care ar fi readus fundaţia drumului la capacitatea portantă necesară. În acelaşi timp, instalaţia de malaxare pentru reciclarea la rece era implicată în recuperarea materialului asfaltic printr-un proces „în interiorul instalaţiei” pentru reutilizarea completă a acestuia. Construcţia mobilă de amestec a permis instalaţiei de malaxare să fie aşezată în imediata vecinătate a şantierului, fapt ce nu doar că a redus distanţa care trebuia acoperită de camioanele de transport, consumurile de combustibil şi emisiile de CO2, dar a rezultat şi în micşorarea semnificativă a costurilor totale de execuţie. Utilajele de asfaltat au amplasat materialul pe fundaţia stabilizată a drumului sub forma unui strat în grosime de 20 cm care a fost apoi compactat în mod eficient cu ajutorul cilindrilor în tandem furnizaţi de Hamm. În final, deasupra a fost aşezat un strat asfaltic de 5 cm grosime.

Reabilitarea benzii din partea stângă a fost apoi demarată fără întârziere. Deoarece în trecut fusese utilizată în special de autoturisme, a necesitat activităţi de reabilitare mai puţin extinse. În prima etapă, maşina W 2100 a frezat cei 5 cm grosime din suprafaţă la o înclinaţie de 2%. După pre-dispersia de ciment pur în procent de 1%, utilajul de reciclare la rece Wirtgen 3800 CR echipat cu o grindă de nivelare de pavaj integrată, în lăţime de 3,8 m, a preluat rolul central pentru prelucrarea „la faţa locului” a benzii de trafic. Un avantaj major al acestui proces este reprezentat de faptul că nici materialul-sursă, nici amestecul de material reciclat folosit la construcţie nu au necesitat transport.

Dintr-o singură trecere utilajul de reciclare la rece a frezat şi granulat stratul asfaltic deteriorat până la o adâncime de 12 cm – în timp ce rotorul de măcinare şi malaxare amesteca spumă de bitum, ciment şi apă. Apoi maşina 3800 CR a pavat şi pre-compactat amestecul reciclat cu ajutorul grindei de nivelare Vögele integrate. Compactarea finală s-a realizat cu ajutorul cilindrilor în tandem Hamm prevăzuţi cu roţi din cauciuc. Lucrarea de reabilitare a fost finalizată prin pavarea unui strat asfaltic deasupra bazei reciclate.

Tehnologia Wirtgen fa ce diferenţa – VDOT intenţionează să realizeze un alt proiect

Tehnologiile revoluţionare de reciclare la rece de la Wirtgen au reprezentat cheia succesului acestui proiect de anvergură: traficul a decurs din nou lin şi fluidizat pe autostrada I-81, după doar o scurtă perioadă de construcţie – pe două benzi de circulaţie cu integritate structural optimă pentru o durabilitate excelentă, lucrare executată într-o manieră economică, eficientă din punctul de vedere al resurselor şi ecologică, după cum a subliniat reprezentantul VDOT, dl. Greg Whirley: „Economiile realizate la proiectul de reciclare a pavajului pentru autostrada I-81 depăşesc graniţele temporale, aspectele legate de costuri şi materiale. Eforturile de transport reduse pentru materialul vechi şi nou au realizat economii la combustibil. De asemenea, a crescut siguranţa şoferilor şi lucrătorilor din cadrul proiectului, deoarece a fost redusă congestionarea zonei de drum în lucru. În acelaşi timp, acest tronson de pavaj reconstruit va fi mai puternic de la bază spre partea superioară, prelungind astfel durata de viaţă şi reducând necesitatea unor lucrări de întreţinere complexe pe o perioadă de mai mulţi ani.”

Rezultatul: „VDOT intenţionează ca următorul proiect să fie reabilitarea prin reciclare la rece, realizată la faţa locului, a unui tronson al Autostrăzii U.S 17 în Comitatul Isle of Wight, Hampton Roads în sezonul de pavare din anul 2012”, a afirmat Guvernatorul McDonnell.

Articole similare

1 din 144