Respectând conceptul de design impus de seriile BF 300 şi BF 600, modelul BF 800, cu o greutate de operare de aproximativ 20 de tone şi o lăţime a grinzii de până la 10 m, completează gama de finisoare de asfalt Bomag. Ca şi celelalte modele Bomag şi acest utilaj a fost testat în condiţii de lucru extreme pe şantiere de construcţii din întreaga lume, înainte de a intra în producţia de serie.
Cu o lăţime de asfaltare cuprinsă între 2,5 şi 10 m, BF 800 este destinat construcţiilor la scară medie şi mare, cum ar fi proiectele de autostrăzi sau drumuri importante. Acest finisor poate fi utilizat acolo unde este nevoie de un randament ridicat, de exemplu la lucrări mari de drumuri, reţele de drumuri locale sau în interiorul oraşelor.
Disponibil în varianta cu deplasare pe roţi pentru a fi uşor de manevrat sau ca o unitate de lucru pe şenile, finisorul Bomag furnizează suficientă putere pentru orice tip de activitate datorită motorului Deutz cu 6 cilindri, cu o putere de 189 CP şi un nivel redus al emisiilor şi al zgomotului. Modul de lucru ECOMODE permite o utilizare inteligentă a energiei utilajului, consum redus de combustibil şi mai puţine emisii poluante.
Grinzile de lucru beneficiază în dotarea standard de încălzire electrică. Elementele de încălzire sunt turnate într-un bloc de aluminium, ceea ce le face robuste şi rezistente. Cu un transfer de căldură optimizat, căldura este distribuită în mod egal pe plăcile grinzii, încălzirea întregii unități fiind făcută rapid.
Grinda în extensie maximă asigură o lățime de lucru de 10 m, fiind utilizate ataşamente mecanice cu sisteme glisante de cuplare rapidă cu scopul de a obține timpi de montare rapizi şi deci economie de timp. Grinzile Bomag oferă o grosime a stratului aşternut de până la 30 cm.
BfF800 test 1: r econstructia autostrazii Brenner
În octombrie 2010, 14.000 de tone de asfalt au fost aşternute în trei zile şi jumătate, utilajele lucrând în schimburi de 24 de ore pentru a reconstrui autostrada Brenner A22. O suprafaţă de 50.000 mp din această autostradă cu trafic intens a fost recondiţionată, utilizând un strat liant de asfalt cu o grosime de 7 cm şi un strat de asfalt turnat de 4 cm.
Materialele au ajuns cu întârziere pe şantierul de construcţii ceea ce a condus la întreruperi neplanificate ale lucrului. În mod normal, opririle şi pornirile repetate ale utilajelor determină coborârea grinzii la finisoare pe covorul de asfalt fierbinte, ceea ce cauzează denivelări ale suprafeţelor de lucru. De asemenea răcirea asfaltului din faţa grinzii conduce la suprafeţe denivelate.
Însă, tehnologia standard BOMAG Load Control System (LCS), ce controlează automat sistemul de flotare al grinzii a preîntâmpinat aceste probleme, în final fiind menţinută uniformitatea suprafeţei de turnare.
Bf 800 test2: asternerea stratului de umplutura in Arabia Saudita
Acesta a lucrat la temperaturi extreme de până la 50°C, a aşternut pietriş în pante nisipoase, a aşternut asfalt timp de 24 de ore continuu, cu termene limită foarte strânse şi a lucrat la autostrăzi, aşternând covoare cu o lăţime de 10 m. Nici o sarcină oricât de dificilă sau solicitantă nu a fost trecută cu vederea de către producătorul Bomag, pentru a fi sigur că în producţia de serie aceste utilaje îndeplinesc în totalitate cerinţele de calitate şi fiabilitate ale clienţilor.
Testul din Arabia Saudită a presupus praf, nisip şi temperaturi de până la 50°C, condiţii de lucru nu tocmai uşor de suportat şi controlat. Şi nu doar condiţiile de mediu au fost dificile, ci şi cele 100.000 de tone de material au constituit un adevărat test de anduranţă.
Lăţimile de aşternere de la 7,5 până la 10 m şi o grosime a stratului de 16 cm, cu agregate cu o granulometrie de 0-60 mm au făcut munca utilajului mai dificilă. Rezultatul final a fost o aşternere rapidă şi uniformă, fără segregare a stratului de umplutură.
Verificările periodice, efectuate de către inginerii Bomag au fost parte a programului de suport. Acestea au constat în măsurarea şi monitorizarea permanent a presiunii hidraulice, verificarea semnalelor comenzilor electronice şi a temperaturii: rezultatele au fost „all OK”.
CONCLUZIA
Rezultatul lunilor de testare intensive a fost că finisorul BOMAG BF 800 poate face faţă cu brio condiţiilor de temperatură extreme şi celor mai dificile condiţii de lucru. În plus, datorită gradului mare de precompactare, care poate atinge până la 95%, suprafeţele aşternute de acest finisor sunt perfecte, iar rolul rămas cilindrilor compactori este unul minimal.
Societatea Genco’93 SA este unul dintre importatorii cu tradiție de utilaje de construcții din România, fiind înființată în anul 1993. Genco’93 SA livrează, pune în funcțiune și asigură service pe întreg teritoriul țării pentru toate mărcile reprezentate: Putzmeister, Atlas Copco, GEHL, Liebherr, BOMAG și MEM.
Genco’93 este dealer exclusiv pentru România al utilajelor pentru compactare marca BOMAG.