ConstructiiConstructii civileGeneratoare&MotoareJob Report UCNewsTransport rutier

Transportul eolienelor, atât de simplu cu Faymonville

Producătorul european Faymonville oferă în prezent cea mai completă gamă de semi-trailere existentă pe piață. Cu peste 3.000 unităţi de transport produse în fiecare an, de la transporturi standard la cele speciale, agabaritice sau industriale, trailerele producătorului belgian pot fi văzute la lucru pe șosele, șantiere navale sau chiar acolo unde nu există drumuri special amenajate. Practic, datorită construcţiei modulare sau a liniei de șasiuri auto-propulsate, sistemele de transport Faymonville pot transporta orice, oriunde în lume, indiferent de dimensiuni, la sarcini utile cuprinse între 15 și 15.000 tone.

 

Parcurile eoliene off-shore și on-shore continuă să joace un rol cheie în planurile europene de aprovizionare cu energie pentru viitor. Din ce în ce mai eficiente, mai puternice dar și mai mari, este ideal ca fiecare echipament să fie transportat în cât mai puține componente, pentru ca montajul lor să se realizeze apoi mai rapid și fără incidente, ținând cont că de exemplu transformatorul și palele trebuie ridicare la înălțimi de peste 100 m. Dar fiecare componentă poate cântări câteva zeci de tone, ca să nu mai vorbim de lungimea palelor, care poate atinge zeci de metri, sau chiar de locul de montaj, care de multe ori este ales pe dealuri sau munți, acolo unde accesul este cât se poate de dificil.

Trailere Faymonvlle special proiectate pentru acest tip de transporturi grele fac însă față fără probleme oricărei provocări logistice, fiind solicitate și apreciate datorită flexibilității și rezistenței lor pe întreg continentul european.

În România, semi-trailerele Faymonville domină piața transporturilor grele din ultimii ani, importatorul unic pentru țara noastră, societatea CTE Trailers, oferind cumpărătorilor aceleași condiții de asistență, întreținere și service pe întreg teritoriul, și la același nivel calitativ, precum cele asigurate la nivel European. Livrarea pieselor de schimb se face în mai puțin de 24 de ore, de la depozitul central de lângă București, cu o suprafață utilă de 1.600 mp.

 

 

Noua gamă FlexMAX transportă eoliene în Grecia

 

Primele trailere FlexMAX 4+7 cu sistem independent de virare și echipament special pentru transportul turnului eolienelor, cu o sarcină utilă de până la 100 de tone, au fost deja livrate companiei Anipsotiki, lider în logistica energiei eoliene. Acestea au fost deja puse la treabă, iar experții companiei au putut testa astfel în direct capacitatea lor ridicată de manevrare atunci când transportă un turn, chiar și pe drumurile în serpentină din munți.

Cursa verticală a echipamentului special proiectat pentru transportul turnurilor eoliene este de maxim 1.800 mm, fiind utilizată în special pentru a depăși obstacolele de pe drum. Astfel, sistemele hidraulice și mecanice de siguranță cui care sunt prevăzute trailerele FlexMAX oferă întreaga siguranță necesară șoferilor și operatorilor.

Trailerele asigură transportul tronsoanelor de oțel eficient și fără probleme de-a lungul unor drumuri ce trec prin munți și sunt supuse rafalelor de vânt. Firma specializată în astfel de transporturi este încântată că poate utiliza în același timp și cele 3  trailere cu podea extensibilă Faymonville WingMAX pe care le are în dotare pentru a transporta și palele rotorului XXL corespunzător turnului. Trebuie spus că pentru proprietarul eolienelor, este foarte important ca turnul și palele să ajungă în același timp, deoarece chiria macaralelor necesare montajului final al eolienelor este costisitoare.

 

 

Trailere Faymonville pun în valoare „Lost Place” din Germania

 

Poveștile despre „Locuri pierdute”, unde se ajunge greu, sau pur și simplu nu se poate intra fascinează nu numai amatorii de senzații dar și specialiștii în transporturi agabaritice, precum firma Gutmann din Germania, care a primit sarcina să transforme un fost site militar din regiunea West Eifel, închis de mai mulți ani, în noul parc eolian  „Prüm Air Station”.

Practic, fosta zonă militară a fost redeschisă activităților civile, aici urmând să fie montate două turbine eoliene Nordex N149, care vor face parte dintr-un viitor parc eolian extins. Potrivit responsabililor acestui proiect, producția de electricitate preconizată va alimenta ulterior aproximativ 13.500 de gospodării cu energie regenerabilă.

Firma specializată în transporturi agabaritice a acceptat să transporte toate elementele turbinelor în cel mai scurt timp. Turnurile de oțel cu lungimi de 21 m și 29,5 m au fost transportate în West Eifel cu ajutorul a două noi trailere Faymonville cu 4+7 axe, cu adaptoare FlexMAX.

Cei 2 șoferi, Rolf și Jörg, împreună cu însoțitorii transporturilor au ajuns, după o săptămână, de la Leipzig până în zona cea mai dificilă, care marchează ultimii 50 km până la locul de descărcare. Deși urmează un drum dificil, cei 2 șoferi sunt mulțumiți de sistemul de direcție extrem de precis al trailerelor și deci încrezători că vor finaliza cu bine, în timp util, și ultima etapă de drum.

Cea mai lungă dintre cele două combinații cap tractor-semitrailer Faymonville are o lungime totală de aproximativ 58 m și o greutate totală a combinației de 130 de tone. Pe autostrada A1, convoiul nu poate fi depășit. Cursa verticală maximă a adaptorului special destinat montării turnului pe trailer este de 1.800 mm, și a fost utilizată cu succes pentru ieșirea de pe autostradă pe un drum național, B51. Toată lumea recunoaște că manevrabilitatea este în general impresionantă, astfel că întreaga combinație urmează comenzile de la volan ale șoferului ca și cum ar fi trasă de o sfoară. În plus, echipamentele hidraulice și mecanice precise de pe FlexMAX oferă o senzație liniștitoare de siguranță pentru toți cei care asigură transportul.

Între timp, transportul se deplasează printr-o zonă dens împădurită și începe să plouă. O ultimă provocare așteaptă cu 2 km înainte de linia de sosire, sub forma unei curbe de 90 de grade, care pentru început îi obligă pe șoferi să efectueze o manevră scurtă înapoi, întreaga echipă dovedind în acest caz că lucrează coordonat, și totul este sub control. Sistemul de servodirecție își face pe deplin datoria și astfel se ajunge rapid la parcul eolian.

După o scurtă pauză, turnurile sunt descărcate direct la locul de instalare, prin desprinderea segmentelor turnului unul după altul, precum și a flanșei echipamentului special de prinderea lui de pe trailer. Este foarte important faptul că sistemul special dezvoltat de Faymonville pentru transportul segmentelor de turn ale eolienelor funcționează autonom, permițând descărcarea acestora fără macarale auxiliare.

 

Trei semtrailere FlexMAX 2+4 transportă în Olanda palele de turbine eoliene

Atunci când se montează o turbină, cele 3 pale ale rotorului trebuie să ajungă împreună la parcul eolian. Acest lucru se face de preferință noaptea pentru a minimiza perturbarea infrastructurii de trafic. Într-un astfel de proiect, realizat de Ter Linden Transport din Olanda, convoiul are o lungime de 300 m și se deplasează pe drumurile publice.

Cele trei pale de turbine eoliene Nordex NR74.5 au fost montate rapid pe cele trei semitrailere speciale Faymonville FlexMAX cu sistem de montaj al palelor rotorului și direcție independentă, după ce au venit pe calea apei. Se fac ultimele verificări, deoarece comunicarea clară și precisă este esențială, toți participanții acordând întreaga lor atenție acestui transport foarte lung. Walkie-talki-urile sunt, prin urmare, omniprezente. Servodirecția independentă a trailerelor este absolut necesară la intrarea pe autostradă și apoi, în zonele înguste de ieșire. Există destul de multe astfel de pasaje greu accesibile de trailere de depășit în timpul călătoriei de aproximativ trei ore și numai echipamentele de la Faymonville, cu sistem autonom de virare și adaptor pentru pale pot face față.

Odată ajunși pe șantier, cele 3 pale, fiecare cu o lungime de 73 metri, sunt ridicate de 2 macarale le peste 100 m înălțime. Cele trei turbine Nordex N149 cu o înălțime a catargului de 125 m vor genera o putere de 60.000 megawați.

Între timp, cele 3 trailere care au terminat misiunea lor sunt pregătite pentru a reveni la bază, fiind reasamblate în 3 combinații compacte pentru a se deplasa cu un consum minim de combustibil și fără a  depăși gabaritul normal al unui camion cu remorcă.

Articole similare

1 din 871