Contractorul Fox Enterprises din Richmond, Kentucky, Statele Unite ale Americii este specializat în construcția bordurilor, parapeților, sisteme de eliminare a apei pluviale, dar și parcări de tip insula cu ajutorul unui sistem de ghidare dezvoltat de Wirtgen. Flota companiei s-a extins recent cu un finisor cu cofraj glisant mai mare, care poate construi pereți laterali curbi și șanțuri laterale pentru drenaj, dar și pavaj cu plăci.
Până în prezent, Fox a achiziționat două finisoare Wirtgen SP 15i dotate cu tehnologia exclusivă de control AutoPilot în 2012 și 2014 și un model SP 25i. “Am vrut să fim cei mai buni de pe piață, iar pentru a realiza acest lucru, aveam nevoie de cea mai bună tehnologie posibilă. Controlul automat al acestui finisor reprezintă viitorul. Într-o bună zi, fiica mea va prelua frâiele afacerii și vreau să am la îndemână cea mai nouă generație de tehnologie de turnare a betonului pentru viitoarea generație de management”, susține Ed Chenault, Președintele Fox Enterprises.
Tehnologie eficientă din punct de vedere al costurilor
“Cu ajutorul acestei tehnologii, în multe dintre proiectele noastre putem instala borduri cu mai puține costuri decât înainte. Am depășit acele mici obstacole care vin odată cu instalarea unei noi tehnologii, iar acum că știm exact care sunt capacitățile mașinilor, le folosim mult mai eficient. Dezvoltăm tot mai multe oportunități de a le pune la lucru, și îi urmărim în același timp pe ceilalți contractori care utilizează tehnologii similare, deoarece aceștia înțeleg avantajul prețurilor competitive ale tehnologiilor de înaltă clasă”, a mai spus Chenault.
Precizie de top cu ajutorul Wirtgen AutoPilot
“Tehnologia Wirtgen AutoPilot este cu adevărat extraordinară, presupune utilizarea zilnică a GPS-ului. Dacă putem utiliza avantajele oferite de această tehnologie pentru activitățile noastre de șantier, avem un dublu câștig: ținem pasul cu cerințele tehnice moderne și lucrăm mai eficient. Aceasta este cea mai bună cale pentru a face acest lucru”, a declarat Samantha Chenault, Vicepreședintele Fox Enterprises.
Destul de des, compania lucrează și în calitate de subcontractor. la fel cum a fost cazul atunci când a amplasat borduri, șanțuri și insule pentru mașini într-o parcare reconstruită, pentru un producător important. Ed Chenault coordona activitatea de îmbunătățire a unui sistem de scurgere a apei pluviale și cea de extindere a parcării: “cu ajutorul AutoPilot am instalat un număr mare de sisteme de drenare și am putut amplasa bordurile și șanțurile împreună cu legăturile dintre ele. Am avut surpriza să lucrăm mai repede acolo unde sunt curbe cu rază mică și a trebuit să montăm borduri, și când utilizăm funcția AutoPilot, decât atunci când utilizăm nivela pentru ghidare”, a spus acesta. Pentru a folosi AutoPilot, Fox trebuie să aleagă proiectul potrivit și să adapteze tehnologia acelui proiect, a mai spus Chenault. “Depinde de contractorul general cu care lucrăm. Aceștia trebuie să accepte utilizarea tehnologiei. Am descoperit că majoritatea contractorilor și a clienților primește cu brațele deschise această tehnologie deoarece înțelege că este nevoie de ea”, a adăugat Chenault.
Să lucrezi mai eficient
Wirtgen AutoPilot este un sistem de control 3D absolut inovator care este utilizat pe finisoarele cu cofraj glisant SP 15i și SP 25i. Este un sistem prietenos cu utilizatorul și economic pentru construcția profilelor din beton, cum ar fi bordurile sau barierele de siguranță, în aplicațiile offset. Sistemul pe bază de GPS garantează precizie înaltă și eficiență maximă, indiferent dacă este utilizat pentru profile ce trebuie turnate drept, cele complexe, curbate sau chiar pentru configurații închise.
Funcția AutoPilot permite turnarea automată și la un nivel înalt de calitate a betonului, chiar și la raze extrem de mici, de 600 mm, cu mare ușurință și fără utilizarea nivelei de control și a firului. Acest sistem elimină nu doar timpii consumați cu munca de supraveghere, dar și cei consumați cu instalarea și îndepărtarea firelor de nivel și de ghidare. Wirtgen AutoPilot îndepărtează orice obstacol de pe șantier, cum ar fi capacele de canalizare și le oferă companiilor de construcții un avantaj competitiv distinct, întrucât are rezultate rapide și poate fi folosit în aplicații multiple.
Proiectarea digitală a profilului terenului nu mai este necesară, întrucât măsurătorile şi programarea digitală a profilului se execută pe loc, pe șantier. Sistemul este format dintr-un computer integrat în mașină și un panou de comandă, două receptoare GPS comunică cu o stație GPS de referință amplasată pe șantier.
Soft-ul de control al mașinii este dezvoltat de Wirtgen și poate fi folosit chiar și de către personalul neexperimentat, după o scurtă perioadă de timp. După poziționarea stației totale și a laser-ului pe șantier, finisorul cu cofraj glisant este dus la poziția de start specificată. Parametrii sunt introduși direct în sistem cu ajutorul butonului de pornire rotativ și al cheilor funcționale de pe monitorul de control. Meniul de navigație este simplu de accesat.
Turnarea automată a betonului în șase pași
Programarea sistemului Wirtgen AutoPilot este o chestiune de câteva minute. În prima fază, operatorul mașinii selectează configurația profilului pe panoul de control, după care introduce lungimea, lățimea și raza suprafeței de lucru, pentru a stabili traseul finisorului cu cofraj glisant. Punctul de pornire este determinat în cadrul celui de-al treilea pas, urmat de setarea nivelului mașinii și a profilului de nivel. În ultima fază, operatorul determină panta transversală.
Un senzor cu laser sau unul sonic montat pe finisor scanează suprafața terenului, pentru a putea asigura un control precis al nivelului. Operațiunea de turnare complet automată a betonului începe. Configurațiile de profil programate în prealabil pot fi salvate ca atare. Operatorul deține controlul complet al mașinii pe durata întregului proces, acesta putând interveni asupra operațiunii de turnare automată a betonului oricând, dacă este nevoie, pentru a modifica, de exemplu, nivelul utilajului sau gradul de înclinare al acestuia.