Volvo Trucks a dezvoltat și a îmbunătățit primul vehicul hibrid – Volvo Concept Truck, lansat în mai 2016. În plus față de îmbunătățirea aerodinamicității, rezistenței la rulare și greutății reduse, noua versiune este prevăzută cu un lanț cinematic hibrid – unul dintre primele de acest tip pentru autocamioanele de mare tonaj pentru aplicațiile de transport de cursă lungă.
Lanțul cinematic hibrid funcționează prin recuperarea energiei în timpul coborârii pantelor cu înclinare mai mare de 1% sau în timpul frânării. Energia recuperată este stocată în acumulatorii vehiculului și este utilizată pentru a alimenta autocamionul în modul electric, pe terenuri plane sau cu înclinare mică. Pentru lanțul cinematic hibrid a fost creată special o versiune îmbunătățită a sistemului Volvo Trucks de asistență pentru șofer, denumit I-See care analizează topografia terenului pe care se circulă pentru a calcula cea mai economică și eficientă alegere între motorul diesel și motorul electric, precum și momentul optim pentru utilizarea energiei recuperate.
În domeniul transporturilor de cursă lungă, se estimează că lanțul cinematic hibrid va permite oprirea motorului cu combustie pentru aproximativ 30% din timpul de condus. Astfel, se economisește 5 – 10% din consumul de combustibil, în funcție de specificația tehnică sau tipul vehiculului și de ciclul său de condus. De asemenea, oferă posibilitatea de a fi condus numai în modul electric pentru până la 10 km, permițând vehiculului să funcționeze cu zero emisii și zgomot redus.
Volvo Concept Truck se bazează, de asemenea, pe multe dintre beneficiile obținute de predecesorul său, și anume, aerodinamicitate îmbunătățită, rezistență la rulare și greutate redusă a vehiculului.. „Anumite îmbunătățiri au fost deja introduse în autocamioanele noastre, iar altele vor fi introduse în viitorul apropiat”, afirmă Åke Othzén, manager principal de proiect, Volvo Trucks.