Informaţii la ziNewsOnline

Volvo Trucks – mai repede, mai economic, mai sigur

Camioanele de construcții reprezintă pentru Volvo Trucks o prioritate, acestea înglobând atât tehnologii integrate în mașinile destinate transportului pe distanțe lungi, cât și numeroase specificații unice, special create pentru a lucra eficient în cele mai grele condiții posibile. Trecerea de la partea de cercetare la proiectare, testare și în cele din urmă integrare în producția de serie se face în prezent din ce în ce mai rapid.

Viitorul, așa cum ni-l închipuim noi, este tot mai aproape, și dacă acum unui camion de construcții  i se cere să fie rezistent și dacă se poate să consume cât mai puțin, cu siguranță în curând și aceste condiții puse de piață vor fi depășite. Deja, primele camioane Volvo FMX lucrează, este drept, în cadrul unui proiect de dezvoltare a noi tehnologii, independent, fără șofer, în condiții grele, de exploatare minieră, iar rezultatele sunt excelente.

În mai puțin de un an, Volvo Trucks a integrat pe camioanele de serie destinate construcțiilor tehnologii care să garanteze un consum minim de combustibil, dar și un mod de lucru eficient. Și cum eficiența trebuie privită atât prin prisma performanțelor mașinii, dar și a eficienței șoferului, constructorul suedez a îmbinat ambele cerințe și le-a integrat începând cu toamna anului trecut în cea mai eficientă serie de camioane de șantier construită vreodată.

 Manevrabilitate și consum eficient

De zeci de ani, echipele de proiectare ale constructorilor de camioane au lucrat pentru a dezvolta sisteme mecanice și apoi hidraulice cât mai eficiente, pentru a asigura o manevrabilitate cât mai bună a mașinii, această cerință fiind absolut esențială atunci când este vorba de condiții de șantier, pădure sau transporturi de mare tonaj. Separat, scăderea consumului a reprezentat cererea de bază a utilizatorilor, în special în ultimii zece ani, dezvoltarea noilor generații de motoare și mai ales controlul electronic al deplasării și cutiile de viteze inteligente reușind să ofere performanțe excelente.

Volvo Trucks a făcut un pas înainte, integrând cele două direcții de dezvoltare tehnologică întruna singură și au numit-o “Lanț cinematic îmbunătățit”, propunând o nouă generație de camioane, disponibilă de câteva luni pe piața internațională, care să combine o bună manevrabilitate și eficiența utilizării. În prezent, lanțul cinematic oferit de Volvo Trucks este mai eficient ca niciodată. Cu motoarele Euro 6 de ultimă generație și cu transmisia inteligentă integrată Volvo I-Shift, Volvo Trucks oferă o nouă generație de camioane cu un consum redus și performanțe foarte bune de lucru. Întregul proces de dezvoltare şi producție a lanțului cinematic este atent pregătit de specialiștii grupului, cheia fiind reprezentată de un nivel optim de integrare și comunicare între motor și transmisie. Astfel, componentele de hardware și aplicațiile de software sunt permanent ajustate și updatate, pentru a atinge acel echilibru perfect între o bună manevrabilitate și un consum redus de combustibil.

Cu cât lucrează mai greu… cu atât este mai economic

Cantitatea de combustibil economisită cu ajutorul acestor îmbunătățiri depinde de specificațiile tehnice ale autocamionului și de domeniul de activitate. Pentru un Volvo FH folosit la transportul de cursă lungă, de exemplu, consumul de combustibil poate fi redus cu până la 3 procente. Dar performanțele sunt mult mai spectaculoase atunci când camionul lucrează în condiții grele. Astfel, pentru transportul forestier sau de șantier, economia de combustibil poate fi mai mare dacă motorul este combinat cu sistemul de transmisie I-Shift cu trepte de forță recent lansat de Volvo Trucks și cu sistemul de ridicare a punții în tandem, unica punte spate motoare liftabilă disponibilă în prezent pe piață.

Transmisia I-Shift cu trepte de forță reprezintă o noutate de la Volvo Trucks în domeniul transmisiilor automatizate I-Shift. Acesta a fost proiectată special pentru a asigura o tracțiune de pornire excelentă și pentru gestionarea condusului la viteze extrem de mici putând să asigure rularea la viteze reduse, de 0,5-2 km/h, și pornirea de pe loc cu o încărcătură de 325 de tone, o realizare unică pentru autocamioanele cu transmisie automatizată produse în serie.

Dincolo de performanțele extreme ale acestui sistem de transmitere a cuplului motor extrem de eficient, reprezintă cel mai eficient mod de a lucra pentru camioanele care lucrează în condiții extreme, precum drumuri de pământ, mlaștini, zone cu pantă accentuată. Șoferul poate fi sigur acum că mașina sa nu rămâne blocată atunci când este încărcată la sarcină maximă și mai mult, poate să încarce și să descarce în pantă, cu maxim de siguranță.

Articole similare

1 din 932