Gigantii SoselelorInformaţii la ziInvestitiiNewsOnline

Volvo Trucks revoluționează transporturile agabaritice

Un camion destinat transporturilor foarte grele, cu o masă totală de până la 325 tone nu este ușor de manevrat, sau mai bine zis nu poate face tot ce pare simplu pentru un vehicul clasic de până la 42 t. De exemplu, ce se întâmplă dacă un cap tractor cu un trailer ce transportă o piesă de peste 250 t rămâne blocat urcând o pantă? Sau dacă trebuie să poziţioneze piesa pentru descărcare mergând cu spatele cu o exactitate de ordinul milimetrilor?

În mod normal, plecarea de pe loc în pantă se face cu alt vehicul împingător, această operaţiune putând dura mult timp. În plus însăși staţionarea fără a aluneca la vale este dificilă. Cât despre poziţionarea la milimetru… nu este posibilă, la deplasarea cu spatele, care oricum reprezintă o manevră riscantă.

Producătorul suedez Volvo Trucks oferă o soluţie în premieră mondială pentru manevrarea transporturilor agabaritice, simplificând mult activitatea de transport și oferind firmelor specializate posibilitatea să câștige timp și bani, evitând probleme ale acestui tip de transport care până acum erau inerente și acceptate.

Soluţia Volvo Trucks este reprezentată de noua transmisie I-Shift cu trepte de forţă, care permite pornirea de pe loc a unui camion de 325 de tone.

I-Shift cu trepte de forţă

Noile trepte de viteză adăugate la transmisia automatizată oferă o capacitate excepţională de plecare de pe loc pentru autocamioanele care transportă încărcături grele în condiţii dificile. Acest sistem reprezintă o noutate absolută pentru autocamioanele de mare tonaj produse în serie. Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibilă adăugarea a două noi trepte de forţă. Ceea ce înseamnă, printre altele, că autocamionul poate să pornească de pe loc și să transporte o sarcină maximă în combinaţie (GCW) de până la 325 de tone.

Sistemul I-Shift  cu trepte de forţă aduce o aplicabilitate mai largă pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizată. Acum, îşi pot controla mai bine viteza atunci când înaintează lent sau se deplasează în marșarier. Șoferul poate transporta o încărcătură grea fără a-și mai face probleme că poate ajunge în situaţii care să ducă la imobilizări costisitoare.” Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM și FMX.

Cu noile trepte de forţă, autocamionul se poate deplasa şi la viteze reduse, de 0,5-2 km/h. Acest lucru este extrem de util în timpul manevrelor de precizie, precum cele din construcţii ori pentru activităţile de întreţinere, atunci când se lucrează cu încărcături grele pe teren dificil sau pe suprafeţe alunecoase, precum în șantiere, în mine sau în păduri. De asemenea, pentru firmele care desfășoară operaţii de transport de mare tonaj pe suprafeţe dificile, dar și pentru condusul în condiţii normale, pe autostradă, treptele de forţă oferă o flexibilitate considerabilă și posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.

În funcţie de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibilă cu una sau două trepte de forţă pentru mersul înainte la care se pot adăuga două trepte de forţă pentru deplasarea în marșarier. Treptele de forţă pentru deplasarea în marșarier fac posibil mersul înapoi cu o viteză extrem de redusă, ceea ce reprezintă un avantaj major atunci când manevrele în marșarier necesită o precizie foarte mare.

Rapoartele treptelor transmisiei I-Shift cu trepte de forţă

Pentru varianta cu o cutie de viteze cu o singură treaptă de forţă, raportul este de 19:1 pentru o cutie de viteze cu priză directă şi de 17:1 pentru o cutie de viteze cu supraviteză. (Raportul celei mai mici trepte de viteză la o cutie de viteze I-Shift obișnuită cu priză directă este de 15:1.) Când sunt comandate două trepte de forţă, cea mai mică treaptă are raportul de 32:1, atât pentru cutiile de viteze cu priză directă cât şi pentru cele cu supraviteză. Pentru a putea asigura chiar la sarcini de ordinul sutelor de tone posibilitatea de a se deplasa cu spatele câţiva milimetri, pentru o poziţionare precisă, raportul celei mai mici trepte de viteză în marșarier, la o cutie de viteze cu priză directă este de 37:1.

Prezentare I-Shift cu trepte de forţă

Transmisia I-Shift cu trepte de forţă reprezintă un nou pas în dezvoltarea continuă a transmisiei I-Shift de la Volvo Truck. Aceasta a fost proiectată special pentru o pornire de pe loc excelentă și pentru condusul la viteze foarte mici.

Transmisia I-Shift cu trepte de forţă oferă posibilitatea rulării la viteze reduse, de 0,5-2 km/h, și poate gestiona pornirea de pe loc cu o sarcină maximă în combinaţie de până la 325 de tone, ceea ce este o premieră pentru autocamioanele produse în serie având cutie de viteză automatizată,

Transmisia este disponibilă atât cu priză directă cât şi cu supraviteză, cu una sau două trepte de forţă. De asemenea, este posibilă alegerea a două trepte de forţă pentru deplasarea în marșarier.

Treptele de forţă pentru viteze reduse sunt integrate în transmisia I-Shift. Pentru a gestiona încărcăturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lungă decât o unitate convenţională I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forţă este disponibilă pentru autocamioane Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 și de 16 litri.

Similare

1 din 927