Informaţii la ziNewsOnlineProductie, transport, si turnare asfalt si betonUtilaje pentru construcţii

Wirtgen a refăcut faimoasa pistă de curse “Marco Simoncelli”

Atunci când a primit dificila misiune de a face circuitul mondial de curse cu motor “Marco Simoncelli” Misano, mai rapid și mai sigur, contractorul Pesaresi Giuseppe SpA nu a stat pe gânduri și a decis să profite de tehnologiile de ultimă oră de la Wirtgen și Trimble. Iar alegerea a fost mai mult decât inspirată. În mai puțin de trei săptămâni, toate asperitățile au fost îndepărtate de pe pistă, lăsând-o pregătită pentru competiții sportive de motor și mai spectaculoase.

Circuitul mondial “Marco Simoncelli” Misano este o pistă de curse de motociclete ce se afla în orașul italian Misano Adriatico din regiunea Emilia-Romagna de pe coasta mării Adriatice, câțiva kilometri la sud de capitala provinciei Rimini. Din anul 1991, orașul a găzduit frecvent Campionatele Mondiale Superbike și din 2007, chiar competiția San Marino Grand Prix. Atunci când Santa Monica SpA a deschis o cerere de ofertă pentru modernizarea pistei, a planificat și construcția celor două secțiuni ale pistei, care includeau în plus măsuri de creștere a siguranței și a vitezei.

Wirtgen și Trimble, câștigătorii cursei

Persoana responsabilă pentru optimizarea pistei de curse a fost Jarno Zaffelli, proprietarul Dromo Italian Applied Circuit Design, unul dintre cei mai mari experți, la nivel mondial, în designul pistelor de curse. Contractorul Pesaresi Giuseppe SpA din Rimini, o companie specializată în proiectele de construcție a drumurilor, cu o experiență de peste 50 de ani la activ, a câștigat licitația pentru acest proiect cu totul și cu totul special.

Scopul final al lucrării era acela de a turna în jur de 5.000 de t de asfalt, o sarcină dificilă care necesita nu mai puțin de 80 de muncitori și 50 de camioane. Pe lângă schimbarea pantei longitudinale și a celei transversale ale pistei, toate ondulațiile existente și alte asperități au avut nevoie de rectificări. Pentru a asigura precizia necesară, folosirea unei tehnologii 3D a fost specificată în mod special în timpul fazelor de planificare și implementare ale proiectului. Adâncimea de frezare necesita o ajustare de o acuratețe milimetrică în timpul procesului de frezare, pentru îndepărtarea asperităților de pe pistă. Era singura posibilitate prin care contractorul se putea asigura că suprafața finisată a pistei de asfalt va fi absolut plană. Acest lucru l-a determinat pe Pesaresi Giuseppe să aleagă utilajul de frezare la rece Wirtgen W 210, pentru a duce la îndeplinire această lucrare, alături de o soluție 3D de la Trimble.

Frezare inteligentă, rezultate perfecte

Imediat după ce pe terenul de lucru ”s-a facut ridicarea” cu ajutorul unei companii de topologie și construcții civile, a fost creat și încărcat profilul 3D al terenului de lucru, pentru freza W 210. Dotat cu Sistemul de Control al Asfaltării Trimble PCS900, utilajul W 210 a reușit să obțină o precizie uimitoare, până la ultimul milimetru, cu ajutorul profilului 3D. Tehnologia “Hot Swap” de la Trimble a asigurat constant tranziția dintre stațiile individuale totale, pentru o frezare continuă. Rezultatul: nici o proeminență nu a fost cauzată de freza care se oprea pe pistă, în timpul lucrului.

Freza W 210 de la Wirtgen este alegerea ideală pentru îndeplinirea unor proiecte de construcții de acest gen, în mod rapid și mai ales economic, unitățile cu tambur cu lățimi de lucru de 1,50 m, 2 m și 2,20 m și diferite viteze de rotatie oferindu-i acestui utilaj posibilitatea de a fi modificat pe șantier, în vederea adaptării sale la condițiile de lucru specifice. O performanță la frezare impresionantă, manevrabilitate optimă, precum și conceptul de economisire a combustibilului, cu două motoare diesel, asigură o economie importantă, indiferent de proiectele de lucru în care este implicată freza W 210 de la Wirtgen. În plus, utilizarea tehnologiei 3D mărește nivelul procesării, camioanele nefiind nevoite să evite anumite obstacole, reușind astfel să se deplaseze mai rapid și mult mai ușor pe suprafața de lucru, atunci când transportă material.

Un proiect finalizat rapid și cu succes

 Operațiunea de frezare a fost dusă la bun sfârșit în doar 14 zile, fiind urmată de asfaltarea propriuzisă. Patru zile mai târziu, întreaga lucrare era finalizată la timp și respectând toate specificațiile cerute de contractor, noua pistă de curse fiind complet reînnoită. Mai mult decât atât, odată cu adăugarea noilor secțiuni ale pistei, toți spectatorii vor avea de acum înainte o vedere mai bună asupra întregii curse cu motor, proiectul deschizând calea unor competiții cu curse de motor de talie mondială, mult mai impresionante decât cele de până acum.

 

 

 

 

 

Articole similare

1 din 980