Costurile depozitării materialelor provenite din demolarea construcţiilor cresc de la un an la altul, la nivel european fiind implementat un program special în domeniu, conceput pe baza ideii că “poluatorul plătește”. Mai precis, începând cu anul 2014 statul român impune o taxă de 50 lei/tona de material depozitat, care a fost majorată progresiv în fiecare an, la nivelul anului 2017 ajungând la 80 lei/tonă și urmând ca în 2018 să urce la nu mai puţin de 120 lei/tonă.
Pentru firmele din domeniu costurile de depozitare au devenit deja extrem de mari, singura alternativă fiind aceea de…a nu mai depozita la gropile de gunoi aceste materiale. Grupul Wirtgen, cel mai important producător mondial de utilaje pentru construcţia drumurilor, oferă acum constructorilor o tehnologie eficientă pentru această problemă, prin intermediul diviziei de concasoare Kleemann.
Cu o experienţă și o tradiţie ce datează din anul 1857 în domeniul reciclării și concasării, Kleemann propune soluţii adaptate cerinţelor fiecărui client și activităţilor sale specifice. Refolosirea materialelor provenite din demolarea construcţiilor reprezintă soluţia perfectă, acestea fiind nu numai utilizate pentru noile șantiere, dar fiind evitate și cheltuielile legate de transportul și depozitarea lor la groapa de gunoi. Kleemannoferă însă mult mai multe avantaje utilizatorilor, concasoarele sale utilizând antrenarea diesel – electrică a concasorului și benzilor, acestea permiţând obţinerea unor economii importante la nivel de consumuri de carburant, randamente crescute ale motoarelor, costuri de întreţinere diminuate, fiabilitate crescută și nu în ultimul rând, o diminuare a nivelului de poluare a mediului.
Noile tehnologii de reciclare de la Kleemann Wirtgen Augsburg, compania de vânzări și service a Grupului Wirtgen, va prezenta, în cadrul expoziţiilor recycling aktiv și TiefbauLive 2017, dedicate sectoarelor de construcţii și reciclare, ce se vor desfășura concomitent în perioada 27-29 aprilie la Karlsruhe Trade Fair Centre, în Germania, o serie de soluţii tailor-made pentru tratamentul și reciclarea materialelor. Pe o suprafaţă expoziţională de 800 mp, compania va expune, de asemenea, și două staţii de concasare Kleemann, MR 110 Z EVO2 și MC 100 R EVO, precum și granulatorul mobil MBRG 2000 de la Benninghoven, care vor impresiona cu siguranţă audienţa. Timp de două zile, experţii Wirtgen vor oferi sfaturi profesionale și vor răspunde la întrebări legate de gamele de echipamente, aplicaţiile speciale, tehnologii și service.
Concasorul mobil cu impact MOBIREX MR 110 Z EVO2
Staţiile de concasare din gama EVO sunt definite de flexibilitate, dimensiuni compacte și de ușurinţa cu care pot fi transportate. De exemplu, concasorul mobil cu impact MOBIREX MR 110 Z EVO2 este configurat atât pentru aplicaţiile de reciclare, cât și pentru cele de piatră naturală. Materialul este presortat cu ajutorul unui staţii cu două etaje, prin intermediul sistemului de alimentare continuă (Continuous Feed System -CFS) fluxul de material este ţinut la un nivel constant. Noul concept asigură astfel o funcţionare permanentă la randament maxim, banda de transport preluând materialul deja așezat la un nivel optim pentru alimentarea concasoarelor. În consecinţă, staţia atinge o productivitate de 350 de t pe oră, comparabilă cu cea a unor staţii de sortare cu impact de dimensiuni maire oferă o suprafaţă de sortare mai mare, pentru ca materialul finit să poată fi distribuit direct pe dimensiuni. Staţiile de concasare MOBIREX sunt echipate cu formidabilul sistem Lock & Turn care asigură o mentenanţă de încredere. Accesul la staţie este permis doar prin intermediul unui sistem de siguranţă in trepte, în timp ce rotorul poate fi blocat în orice poziţie, pentru schimbarea ciocanelor. Mai mult decât atât, accesul la fiecare componentă în parte se face ușor, ceea ce uşurează enorm operaţiunile de întreţinere, un aspect valabil pentru toate staţiile EVO de la Kleemann.
Concasorul compact cu fălci MOBICAT MC 100 R EVO
Cu o masa de 30 de t și dimensiuni compacte, concasorul cu fălci MOBICAT MC 100 R EVO poate fi transportat foarte ușor. Acesta este unul dintre motivele pentru care această staţie de concasare este des utilizată în aplicaţiile ce necesită lucru alternativ pe mai multe șantiere. Sistemul de Alimentare Continuu (CFS) și controlul nivelului din camera de concasare asigură o utilizare optimă, fără întreruperi. Staţia procesează până la 220 de t de material pe oră, la o putere de 165 kW. Concasorul este echipat cu o falcă mobilă mai lungă, ceea ce duce la reducerea blocajelelor de material. Cu toate acestea, dacă apare un blocaj, acţionarea concasorului poate fi inversată prin intermediul unui sistem antiblocare mecanic, care permite eliberarea fălcilor. Un alt avantaj al modelului MC 100 R EVO îl reprezintă acţionarea „Direct Drive”, care are un consum de combustibil mult mai mic, comparativ cu alte concasoare cu fălci asemănătoare.
Granulatorul economic MBGR 2000
Granulatorul mobil MBGR 2000 de la Benninghoven sparge asfaltul recuperat, în părţi componente, fără să distrugă structura granulară originală, manevrând bucăţile cu o lamă cu o lungime de până la 1,8 m. Tehnologia moderată de concasare creează condiţiile perfecte pentru o reciclare aproape completă a asfaltului recucperat (RAP) în staţia de asfalt. Un alt avantaj important al acestei tehnologii de concasare îl reprezintă conţinutul mic de parte fină pe care îl produce, un aspect cheie care previne aproape în totalitate blocajele căilor de transport și ale tamburului paralel. În plus, granulatorul este ideal atunci când vine vorba de construcţia unor noi artere de trafic cu asfalt care provine în proporţie de peste 90% din asfalt frezat (recuperat).
Utilajele Kleemann oferă soluţii eficiente pentru prelucrarea deșeurilor rezultate din demolări de clădiri, decopertări de drumuri sau excavaţii, acestea putând fi concasate și sortate cu ajutorul concasoarelor cu fălci, concasoarelor cu impact sau giratoriilor mobile direct în situ. Materialele rezultate sunt sortate cu ajutorul unor ciururi mobile performante și refolosite în stratul suport al drumului, la fabricarea de betoane etc, evitându-se astfel costurile legate de transport și depozitare la groapa de gunoi. Oţelul din materialele reutilizate este rapid îndepărtat cu ajutorul unui sistem performant de magneţi.