WIRTGEN Group reprezintă un nume prea bine cunoscut printre constructorii de drumuri de pe toate continentele. Cotele sale de piaţă sunt absolut uimitoare, și vorbim de întreg mapamondul, fiind lider absolut pe segmentul de utilaje destinate construcţiilor de drumuri, și aici vorbim strict de marca Wirtgen, sau de finisoare de asfalt – VÖGELE. De asemenea, deţine cote de piaţă importante și în cazul celorlalte mărci destinate compactării – HAMM, concasării – KLEEMAN sau producerii asfaltului – BENNINGHOVEN.
Wirtgen România urmărește de asemenea linia internaţională a companiei, înregistrând pentru anul 2016, de exemplu, cifre de afaceri și cote de piaţă fără concurenţă. Cătălin Seretean, directorul general Wirtgen România a acceptat să acorde un interviu în exclusivitate pentru cititorii revistei noastre:
„Pentru Wirtgen România anul 2016 a fost unul foarte bun, am încheiat anul cu o cifră de afaceri de 26 de milioane de euro. Piaţa de utilaje a fost în general în scădere, dar pentru noi a fost un an deosebit de bun, în condiţiile în care achiziţiile prin fonduri europene au tins către zero. Este adevărat că am avut o comandă importantă din partea CNADNR-ului, acesta dotând flota proprie de utilaje pentru construcţia și reparaţia drumurilor cu 42 de mașini achiziţionate de la noi. Chiar și fără această afacere, trebuie să spun că Wirtgen România se află în creștere, faţă de 2015, deci trendul este unul ascendent. Sperăm ca și anul acesta să fie la fel, deși nu este clar cum vor decurge lucrările din construcţii, în lipsa proiectelor mari”.
Utilaje & Construcţii: Care sunt cotele de piaţă înregistrate de Wirtgen România la sfârșitul anului 2016?
Cătălin Seretean: Pentru utilajele Wirtgen destinate construcţiei de drumuri deţinem 99% din piaţă. Mai precis, am vândut 27 din cele 28 de utilaje solicitate în România. Finisoarele de asfalt VÖGELE au înregistrat o cotă de piaţă de 95%. Cilindrii compactori HAMM au o cotă de 44%, concasoarele mobile Kleeman 50%, iar în ceea ce priveşte staţiile de asfalt Benninghoven, în funcţie de modul de calcul, putem considera că avem între 25 și 50%, (pe o piaţă cu un volum de 12 unităţi vândute în 2016).
Utilaje & Construcţii: Producătorul de staţii de asfalt Benninghoven a fost intregat în structura grupului Wirtgen de aproximativ un an de zile. În România a fost încheiat acest proces?
Cătălin Seretean: Avem o echipă de service puternică, care are misiunea de a oferi servicii la același nivel calitativ cu cel al utilajelor vândute. Din punctul acesta de vedere, pot spune că am crescut echipa cu cei de la Benninghoven care lucrează alături de noi și pe care i-am integrat foarte ușor, deoarece avem deja o experienţă în domeniul vânzării staţiilor de asfalt. Astfel, Wirtgen România este formată din 37 de persoane , din care 6 la vânzări, 5 pentru back office și 26 de specialiști la service. Practic, am întărit echipa de service cu ajutorul oamenilor de la Benninghoven care erau specializaţi pe acest domeniu, s-a și văzut în cifre acest lucru, pentru că am crescut de aproape două ori volumul de piese de schimb vândute pe staţii de asfalt.
Utilaje & Construcţii: Să oferi o activitate de service la acelaşi nivel cu cel al maşinilor vândute poate fi o misiune dificilă. Ce reprezintă practic service-ul la standard Wirtgen?
Cătălin Seretean: Pentru noi cel mai important lucru este ca mașinile să funcţioneze la toţi parametrii, fără surprize neplăcute pentru proprietar. Din acest motiv, nu facem niciodată rabat de la calitate, aducem numai piese de origine, direct din uzine, care ne oferă garanţia calităţii și a unei durate mari de funcţionare. Avem un depozit de piese permanent în România, în valoare de o jumătate de milion de euro. În general, nu avem probleme cu aprovizionarea, în 24 h ore avem oriunde piese în România, cu livrare direct la poarta clientului, chiar dacă vin direct din Germania, de exemplu piesele pentru staţiile de asfalt care sunt grele. Avem același sprijin tehnic și financiar de la uzine, care au înţeles cerinţele noastre și s-au adaptat condiţiilor de piaţă din România, cu termene de plată mai relaxate și termene de livrare rapide.
Utilaje & Construcţii: Cum vedeţi anul 2017 din punct de vedere al unui mare importator de utilaje?
Cătălin Seretean: Clienţii noștri merită tot ce este mai bun, iar activitatea de service cred că reprezintă cel mai bun atuu al nostru. În general, pe toată partea de service am înregistrat o cifră de afaceri de aproape 4,5 milioane de euro. Am întărit echipele din Cluj și din Moldova, şi ne gândim să facem același lucru și pentru zona Banatului, pentru a crește disponibilitatea în teritoriu. Am început să formăm tineri, avem deja doi ingineri stagiari cu care lucrăm. Anul trecut am câștigat clienţi noi, mai ales datorită serviciilor post-vânzare și service.
Ceea ce am constat diferit în anul 2016 comparativ cu anii anteriori – și sperăm să se păstreze tendinţa și în acest an – este faptul că plăţile din partea clienţilor s-au desfășurat mai simplu, fără probleme. De asemenea, un plus mare a fost înregistrat de piaţa de leasing care în continuare încearcă să lupte, să finanţeze și echipamente de construcţii. Vom continua și în 2017 cu oferta noastră specială, prin care asigurăm o vizită anuală gratuită pentru orice utilaj produs de grupul Wirtgen. De asemenea, toţi clienţii care au achiziţionat noile mașini cu motoare Tier IV au apreciat faptul că au avut cheltuieli de întreţinere mult reduse, în bună parte datorită intervalelor de service mărite, de la 250 la 500 de ore.
Aș dori să asigur cititorii revistei Utilaje&Construcţii că vom continua și în anul 2017 să dezvoltăm reţeaua noastră de service și vom fi alături de constructori pentru a le oferi utilaje performante ca să le aducă un profit cât mai mare.