Eu unul mai întâi m-am săturat și acum m-am plictisit. Până și înșiruitorii de gogoși de la minister se pare că sunt plictisiți. Este cald, e vacanță și parcă e nasol să te ia elicopterul de la mare (Marea Neagră, litoral românesc) și să te ducă să te dai în poze cu câțiva ziariști la fel de plictisiți care au rămas ca fraierii să țină spatele redacțiilor pustii.
Sau poate nu, mă înșel și ministrul nostru se poate să fie pornit să construiască autostrăzi, să lupte împotriva celor care nu se țin de termene și pun prea mult beton în nisip (sau invers). A spus că pornește licitații peste licitații, că de la anul vom construi sau vor construi multe drumuri moderne…deocamdată suntem la zero absolut.
Mă rog, chestii care s-au mai spus în ultimii 20 de ani. Dar, spre deosebire de alți ani, acum sunt și mici diferențe, de exemplu că banii pentru dezvoltarea infrastructurii au dispărut încă de la începutul anului, așa că anul acesta se vor construi gratis, cu bani aduși de acasă de către constructori.
Dar stai, soarta este potrivnică iar, ghinion, de o mie de ori ghinion, nu vom avea nici măcar pe hârtie autostradă de la București la Brașov, deoarece de acum doi ani și până acum costurile au crescut, chiar și cele legate de salariul minim pe economie, iar fondurile nu mai ajung. Deci gata,…am scăpat de autostrada pe care un ministru, care până de curând era din același partid, voia să doarmă pe ea până este gata. Rezultatul – aproape zero absolut.
Și vai, soarta potrivnică a smuls ministrul nostru harnic din concediu și l-a dus pe bucățica de autostradă de la Lugoj la Deva unde ghici ce a constatat dintr-o privire? Mai multe nereguli. Calitatea lucrărilor nu este cea din contract, un lucru care nu a fost observat nici de sutele de angajați ai CNADNR sau CNAIR (tot nu am înțeles cu ce se ocupă fiecare), angajați cu lefuri mult mai mari decât ale celor care lucrează efectiv la construcția drumurilor.
Asta înseamnă să fii ministru. Nu trebuie să fii expert, nu ai nevoie de mostre de sol și laboratoare de analiză: ochiul lui nu scapă nimic. Laser.
Sunt sigur că de această dată nu le merge așa. Avem un discurs de tip nou: decât să construim prost mai bine nu mai construim nimic, iată o noutate la ministerul transporturilor de care nu putem să nu ținem cont. Că în ultimii ani oricum nu s-a construit mai nimic, este una, dar acum suntem chiar aproape de zero, și nu Celsius, ci Kelvin. Zero absolut.
E vară, e cald… așteptăm iarna și poate un alt ministru la fel de vigilent, ca și ceilalți miniștri de până acum, la fel de pornit pe vorbe mari și fapte zero. Niște zerouri mari absolute.